המשנה ליועמ"ש, עו"ד שרית דנה, סיימה את תפקידה

היועמ"ש יהודה וינשטיין ביקש להאריך את כהונתה של דנה בתפקיד, אך ועדת החריגים של נציבות שירות המדינה החליטה לבסוף שלא להאריך את כהונתה ■ גם כהונתו של עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, לא תוארך

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים, עו"ד שרית דנה, סיימה את תפקידה, והחל מהיום (ג') היא איננה מכהנת עוד בתפקיד זה. זאת, עקב פקיעת כהונתה עם תום 8 שנים למינויה, ונוכח מגבלת הכהונה בתפקיד לאור רפורמת הקדנציות שיזם היועמ"ש הקודם, מני מזוז.

ל"גלובס" נודע כי היועמ"ש, יהודה וינשטיין, ביקש להאריך את כהונתה של דנה בתפקיד, וכי שאלת הארכת מינויה נדונה בוועדת החריגים של נציבות שירות המדינה, ואולם בסופו של דבר הוחלט שלא להאריך את כהונתה.

במחלקת ייעוץ וחקיקה של משרד המשפטים שרויה המחלקה האזרחית במבוכה, נוכח העובדה שאין כעת משנה המכהן בראש המחלקה.

דנה (50), ששימשה קודם למינויה כמשנה ליועמ"ש כיועצת המשפטית של משרד הפנים, נחשבה דמות משמעותית במסדרונות משרד המשפטים, והיא אחראית על כמה מהמהלכים החשובים שקודמו במשרדי הממשלה, בשיתוף משרד המשפטים, בשנים האחרונות, לרבות הרפורמה בהליכי תכנון ובנייה.

דנה היתה גם זו שהחליטה להעניק לפרקליט המדינה משה לדור חסינות מתוקף תפקידו כעובד ציבור, בתביעת לשון הרע שהגיש נגדו אישית ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. דנה כיהנה גם כיו"ר מועצת שמאי המקרקעין.

ממשרד המשפטים נמסר: "במענה לפניות כתבים בעניין סיום כהונתם של המשנה ליועמ"ש לממשלה (עניינים אזרחיים), שרית דנה, וראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, יורם הכהן, הרינו להבהיר כי כהונתם של השניים הסתיימה אמש עם השלמת הקדנציה שנקבעה להם, בהתאם להחלטות הממשלה על קציבת כהונתם של נושאי משרה בכירים בשירות המדינה.

"נוכח העובדה שהליכי ועדת האיתור למציאת מחליפיהם הוקפאו לאחרונה, בהתאם להנחיות היועמ"ש לממשלה ונציבות שירות המדינה לגבי מינויים בתקופת בחירות, ניאותו גברת דנה ומר הכהן להמשיך בתפקידם, על-פי בקשת הנהלת המשרד, תקופה נוספת, על מנת לאפשר חפיפה מסודרת ורציפות מקצועית.

"לאור האמור פנה משרד המשפטים לוועדת החריגים הפועלת על-פי החלטת הממשלה וביקש להאריך את כהונתם של השניים. הבקשה לא אושרה על-ידי ועדת החריגים, וזאת בהתאם למדיניות הוועדה שלא לאשר הארכות כהונה אלא במקרים חריגים ומיוחדים, וכפי שלא נתקבלו בקשות הארכה אחרות".