עליות של עד כ-3% בוול סטריט בנעילה; פייסבוק זינקה 5.2%

וול סטריט חוזרת ליום המסחר הראשון של השנה, עם הסכם שהביא לקיצה את סוגיית המצוק הפיסקלי ■ בית הנבחרים אישר הבוקר את ההסכם ■ בזירת המאקרו: מדד ה-ISM היכה את התחזיות

יום המסחר הראשון לשנת 2013 נחתם היום (ד') בוול סטריט בעליות חדות שלא נראה מזה כ-15 חודשים. זאת, ברקע לאישור הסופי בבית הנבחרים האמריקאי להסכמות שהושגו בין הדמוקרטים לרפובליקאים - הסכמות אשר מנעו את נפילת כלכלת ארה"ב מהמצוק הפיסקלי. מדד ה-ISM בסקטור הייצור היכה את התחזיות ותרם לאווירה החיובית.

לאחר התפתלויות ומאבקים עקרים של הימין הרפובליקני, אישר הבוקר כאמור בית-הנבחרים של ארה"ב הצעת חוק שתמנע את נפילתה של ארה"ב מהמצוק הפיננסי. ההצעה התקבלה ברוב של 257 צירים (כמעט כל הדמוקרטים ורפובליקנים מתונים) לעומת 167 (רפובליקאים ימניים). קודם לכן אושרה ההצעה ברוב גדול בסנאט. הנשיא ברק אובמה יחתום על החוק היום.

בנאום קצר בבית הלבן, לאחר שהצעת החוק עברה את משוכת בית-הנבחרים, אמר הנשיא, כי הוא מוכן לעבוד יחד עם הרפובליקאים ובמחווה כלפיהם הכריז שיש הוצאות בלתי נחוצות במנגנון הממשלתי. הוא רמז שיהיה מוכן להסכים להתייעלות בביטוח לאומי ומדיקייר, כדי שתכניות אלה יוכלו לעמוד באתגרי הצטרפותם של בייבי בומרס למעגל הגימלאים. דרישה לקיצוצים בביטוח הלאומי ומדיקייר היא אחת הדרישות המרכזיות של הרפובליקאים, אך מחוקקים דמוקרטיים כבר הבהירו שיתנגדו לכך בתוקף.

"בתחילת יום המסחר נראה תגובה חיובית אבל ככל שנתקדם לסוף שבוע, ההתרגשות תתאדה משום שההסכמות לא כללו העלאת תקרת החוב או קיצוצי תקציב ארוכי טווח", ציין פאווז ראזאקזאדה, אסטרטג טכני ב-GFR Markets.

עם זאת, נראה כי כלכלני סוכנות הדירוג מודי'ס לא התרשמו מההסכם. החברה הזהירה, בהודעה שפרסמה הערב, כי אם ארה"ב לא תמשיך בדיונים על צימצום הגרעון בחודשים הקרובים אז דירוג האשראי שלה נמצא בסכנה. (לסיפור המלא)

ב-17:00 שעון ישראל פורסם מדד ה-ISM שהיכה את התחזיות והצביע על עלייה ל-50.7% לעומת צפי האנליסטים שעמד על 50.3% בלבד, ולאחר שבנובמבר המדד ירד ל-49.5%. נתוני הוצאות הבנייה שפורסמו באותה שעה הצביעו על ירידה של 0.3% לעומת עלייה של 0.7% באוקטובר.

בסקטור הטכנולוגיה ריכזו עניין אפל שפתחה את השנה עם עליות של יותר מ-3%, HP ו-Seagate זינקו במחזורים ערים. בסקטור הפיננסים עמדו במוקד בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ .

איזו חברה להשכרת רכב זינקה הערב בכ-48% לאחר ש-AVIS רכשה אותה?

פייסבוק זינקה ביותר מ-5%, לאחר ששני אנליסטים עדכנו את תחזית ההכנסות של החברה כלפי מעלה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]