שטייניץ מודה: "יש עוני ופערים גדולים; הביקורת עלינו נכונה"

שר האוצר הופיע במרכז ללימודים אקדמיים אור-יהודה ולראשונה הודה בחלק מכישלונותיו כשר אוצר ■ שטייניץ התייחס למחאה החברתית של 2011 ואמר "מכל דגלי המחאה הדגל של מצוקת הדיור היה צודק"

שר האוצר, יובל שטייניץ, שהופיע הערב (ד') במרכז ללימודים אקדמיים אור-יהודה ולראשונה מאז תחילת הקדנציה שלו הודה בחלק מכישלותיו כשר האוצר.

ראשית, אמר שטייניץ , כי "שהמצב החברתי בארץ לא טוב ויש הרבה מאוד מה לשפר. קיים עוני ופערים גדולים ובלתי נסבלים והביקורת עליהם נכונה בחלקה". עוד אמר שטייניץ כי "הביקורת עלינו כממשלה נכונה אבל אנחנו מתנהלים נכון ונצליח בעתיד לתקן ולשפר את המצב".

שטייניץ התייחס למחאה החברתית של 2011 ואמר "מכל דגלי המחאה הדגל של מצוקת הדיור היה צודק".

שטייניץ הודה כי רוב הרפורמות המבניות שהחלו בכהונתו לא הצלחו: "האוצר לא השלים מספר נושאים מרכזיים", הוא טען. ביניהם מנה שר האוצר את: הרפורמה בנמלי ישראל ובחברת חשמל אשר לא הצליחה להוציא את הפרטת נמל אילת. וועדת הריכוזיות לא השלימה את עבודתה וגם רפורמת הבניה רחוקה עדיין מיישום.

בתשובה לשאלת סטודנט מהמרכז ללימודים אקדמיים לגבי סיכוייו להמשיך כשר האוצר ענה שטייניץ: "לא בלתי סביר שאהיה שוב שר האוצר אני אוהב את התפקיד. בכל מקרה בוודאי אהיה שר בכיר בממשלה הבאה".

על מעבר בכירי האוצר לתפקידים בכירים בעסקים פרטיים עם שכר ענק אמר שטייניץ: "אני רוצה אנשים טובים באוצר. לא ייתכן שאנשים מצוינים יגיעו למשרד ואחרי סיום תפקידם לא ימצאו את הדרך להתקדם לתפקידים בכירים. לא יכולתי לגייס את חיים שני מנכ"ל 'נייס' אם הייתי אומר לו שאחרי תפקיד מנכ"ל האוצר הוא ייחסם מחזרה לפעילות בסקטור העסקי".

שטייניץ הוסיף: "ברור שאני מעדיף אנשים שכבר הצליחו בעסקים שיבואו לאוצר ואולם אסור לפסול עזיבה של בכיר באוצר לסקטור העסקי ויש לדעת היטב שתרומת בכירי האוצר למדינה בשנות עבודתם הייתה מכרעת ותורמת למשק".