הגוש הגדול: הוארך המכרז למכירת קרקע ל-74 יחידות דיור

בית משפט השלום בתל אביב אישר את בקשת כונס הנכסים עו"ד יוסף אפטרגוט להארכתו עד לתאריך ה-14 בינואר בשל הצעות נמוכות במכרז ■ לאחרונה הוגשה הצעה נוספת לרכישת המגרש, העומדת על סך 86 מיליון שקל

הוארך המכרז למכירת מגרש בשכונת הגוש הגדול בתל אביב המיועד להקמת 74 יחידות דיור ו-950 מ"ר שטחי מסחר. זאת לאחר שבית משפט השלום בתל אביב אישר את בקשת כונס הנכסים עו"ד יוסף אפטרגוט להארכתו עד לתאריך ה-14 בינואר בשל הצעות נמוכות משמעותית מהערכת השמאי שנקבעה.

לפני שבוע, חשף "גלובס" כי למכרז הוגשו שלוש הצעות בלבד שהגבוהה ביניהן, הוצעה על ידי קבוצת חג'ג' ועומדת על 76 מיליון שקל. לאחרונה הוגשה הצעה נוספת לרכישת המגרש, העומדת על סך 86 מיליון שקל, וזו עומדת כעת על מחיר המינימום במכרז. ההתמחרות בין המציעים תתקיים ב-17 בינואר.

המגרש שמוצע למכירה במסגרת הליך פירוק שיתוף בין מספר בעלים פרטיים, ממוקם בהמשך הדרומי המתוכנן של רחוב איינשטיין. המגרש שכולל 2.5 דונם, מיועד להקמת שני בניינים בני תשע קומות הכוללים 74 דירות בשטח ממוצע של 120 מ"ר, ובנוסף 950 מ"ר שטחי מסחר.

הערכת השמאי לנכס עומדת על 118 מיליון שקל, לפי שווי של 1.35 מיליון שקל עבור קרקע ליחידת דיור. ההערכה בוצעה על ידי שמאי המקרקעין רון רודיטי בחודש יוני האחרון. יש לציין כי בימים הקרובים צפוי מינהל מקרקעי ישראל לפרסם את תוצאות מכרז המשתלה בתל אביב, שכלל מגרשים המיועדים להקמת 452 יחידות דיור, אליו ניגשו 7 הצעות, ביניהן של חברת גינדי החזקות ואפריקה ישראל.

מתחם המשתלה נחשב במיקומו לנחות יותר ממתחם הגוש הגדול הממוקם במערב העיר, סמוך לים. מחירי המינימום שהציב המינהל במכרז המשתלה עמדו על 1-1.5 מיליון שקל ליחידת דיור אחת כולל הוצאות פיתוח. על פי הערכות בשוק הנדל"ן, המגרש בגוש הגדול צפוי להימכר בסכום שיגיע ל-100 מיליון שקל ואף מעבר לכך.