ש"ס תסיר מאפליקציית מרן אפשרות לברכה מעובדיה יוסף

בעקבות ההחלטה תחוייב ש"ס גם למחוק את ההבטחה "לפנק אתכם בברכות אישיות ממר"ן", שעל גבי האפליקציה

בעקבות עתירת חדו"ש לוועדת הבחירות נגד "אפליקציית מרן", תאלץ ש"ס להסיר את האפשרות לבקש ולקבל ברכה אישית מהרב עובדיה יוסף באמצעות האפליקציה - כך קבע היום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית משפט העליון אליקים רובינשטיין, שכן על פי החוק, השימוש בברכות, קללות וקמעות לשידול מצביעים הוא אסור. בעקבות ההחלטה תחוייב ש"ס גם למחוק את ההבטחה "לפנק אתכם בברכות אישיות ממר"ן", שעל גבי האפליקציה.

לאחר ששמע את טענות הצדדים הציע רובינשטיין לנציגי ש"ס להסיר את ההזמנה ואת האפשרות לברכה האישית באתרי הבחירות של המפלגה וברשתות החברתיות.

בתלונה לוועדת הבחירות כתב מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב כי בארבע מערכות בחירות בעבר, שלוש לכנסת ואחת לרשויות המקומיות, נעשה שימוש בסוגים של ברכות וקמעות בניגוד לחוק. "לפחות פעמיים היה אחראי לכך יו"ר ש"ס דאז, ומי שאחראי היום על מערכת הבחירות של המפלגה, הרב אריה דרעי".

רגב ציין שבחלק מהמקרים "עד שהסתיים הדיון בועדת הבחירות, "הסוסים ברחו מהאורווה" וכבר הופצו כמויות גדולות של קמעות למי שיבחר ש"ס או יהדות התורה. לכן", הדגיש רגב, "יש חשיבות ודחיפות רבה לכך שלכלל המפלגות יובהר שאסורה כל פעילות לקידום הצבעה בעלת גוון של ברכות, קללות, קמעות או כל היבט מיסטי אחר.".

בהחלטת רובינשטיין נאמר ש"סוכם בהסכמה ומתוך רצון טוב, לפי הצעתי, כי באתרים וברשתות שעליהם נסובה הבקשה תחת המילים 'תוכלו לקבל ברכת מרן שליט"א' יבוא 'לשמוע (בכל עת) מדבריו של מרן שליט"א'... ובמקום "שתפנק אתכם בברכות אישיות ממרן... יבוא "שתפנק אתכם בדברים ממרן"....

רגב הביע סיפוק מההישג "שמחזק את האיסור שבחוק על שימוש בברכות וקללות לשידול מצביעים", ואמר כי הדבר "ייצור מערכת בחירות נקייה ורציונלית יותר". רגב אמר ש"גם ש"ס אינה מעל לחוק, ואין מקום במערכות בחירות לשימוש באבזרים ואמצעים מיסטיים, בצורת ברכות, קמעות וכד'".

לדבריו, "השימוש האסור בברכות וקמעות שאפיין כמה מערכות בחירות של מפלגות חרדיות נעלם ממערכות הבחירות כשדרעי הודח ונאסר ב-1999 וחזר עתה כאשר הוא שוב עומד בראש מערכת הבחירות של ש"ס. חשוב היה לחזק את האיסור על אמצעים פסולים אלה".