נדחתה הצעת מנורה לרכישת חברת מיטב סל

ההצעה עמדה על 150 מ' ש' ■ מיטב נותרה עם הצעה נמוכה יותר מפסגות

תפנית מפתיעה במרוץ למכירת מיטב סל: מנורה מבטחים פיננסים, המועמדת המובילה לרכישת חברת תעודות הסל של מיטב, דיווחה אמש לבורסה, כי מיטב החליטה לדחות את הצעתה לרכישת הפעילות. המחיר שהציעה מנורה - 150 מיליון שקל - נמוך מדי עבור מיטב, המנוהלת על ידי אילן רביב, שככל הנראה אינו מוכן להתפשר על פחות מ-180 מיליון שקל.

על פניו המהלך נראה תמוה, שכן המועמדת השנייה שהגישה הצעה לרכישת מיטב סל, פסגות, הציעה מחיר נמוך מזה של מנורה - 125 מיליון שקל בלבד. מפסגות נמסר ל"גלובס", כי עמדתם בסוגיית המחיר לא השתנתה. שני גופים נוספים שביצעו בדיקת נאותות, אולם החליטו לא להציע הצעות, היו הראל ומגדל.

מיטב סל מנהלת מעל 10 מיליארד שקל - מה שהופך אותה לשחקנית השלישית בגודלה בענף, עם נתח שוק כ-15%.

לוח הזמנים שהוקצב למכירת חברת תעודות הסל של מיטב, במסגרת המיזוג המתקדם בין בתי ההשקעות מיטב ודש-איפקס, קצר במיוחד. העסקה, אשר מסתמנת כגדולה האחרונה בענף תעודות הסל המקומי, נחשבת מורכבת ואמורה לצאת לפועל בפרק זמן קצר.

נזכיר, כי במסגרת התנאים למיזוג בין שני בתי ההשקעות, הציב הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, תנאים מוקדמים נוקשים במיוחד בנוגע למכירת חברת תעודות הסל של מיטב. לפי דרישתו, על מיטב למכור את הפעילות עד סוף אפריל. אם לא תעשה כן, ימונה נאמן שימכור את החברה בכל מחיר שיוצע לו.

מטרתו של גילה, היא לוודא כי מיטב אכן תמכור פעילות זו לפני המיזוג עם דש, כדי למנוע מצב שבו הגוף הממוזג שולט בשתי חברות תעודות סל. נציין כי מיטב טרם פנתה לממונה בבקשה לקבל הארכה לפרק הזמן שנקבע.