היועמ"ש: חוות הקופים מזור צפויה להיסגר תוך שנתיים

וינשטיין החליט לאשר את היוזמה של השר גלעד ארדן לאסור על סחר בחיות בר למטרות רווח בישראל: "השיקולים המוסריים גוברים על השיקולים הכלכליים"

חוות מזור להרבעת קופים צפויה להיסגר בתוך שנתיים בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה - כך דווח בגלי צה"ל. אתמול (שבת) פורסם כי יהודה וינשטיין החליט לאשר את היוזמה של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לאסור על סחר בחיות בר למטרות רווח בישראל.

ארגונים לזכויות בעלי חיים מנהלים מאבק בחווה מזה שנים ארוכות. לדברי השר ארדן, "המדיניות החדשה שאושרה קובעת במפורש כי השיקולים המוסריים המנחים את מי שמבקש לצמצם כאב וסבל אצל בעלי חיים, גוברים על שיקולים כלכליים".

על-פי התקנות שיתקן השר, בתוך כשנתיים ניתן יהיה לייבא לישראל קופים במספרים קטנים למטרות מחקר, אך אסור יהיה להרביע אותם ולסחור בהם. רבייה בחווה תתאפשר לצורך אספקת קופים לניסויים למחקר רפואי בארץ בלבד.

בהודעה שפרסם ארדן העמוד הפייסבוק שלו, הוא הדגיש כי הצריכה של המחקר הישראלי בקופים הינה בהיקפים נמוכים ביותר.

השר הוסיף וכתב כי "בניגוד לבקשתי, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי למשך תקופת מעבר של שנתיים בלבד, יתאפשר ייצוא קופים לחו"ל למחקר רפואי, ללא צורך להוכיח כי הוא מחקר מציל חיים (דרישתי היתה שגם בתקופת המעבר, יצוא לחו"ל יוגבל למחקר מציל חיים בלבד), וזאת בכדי לאפשר לחוות מזור להיערך לקראת כניסת איסור היצוא לתוקף".

בהודעתו ביקש ארדן "להודות לאלפי הפעילים והפעילות שהיו שותפים למאבק ולשמחתי כעת גם להצלחה, ובראשם לענת רפואה, אתי אלטמן ואנאבל זמיר".