וול סטריט ננעלה בירידות; "עוצרים נשימה לקראת הדוחות"

אלקואה תדווח מחר ותפתח את עונת הדוחות לרבעון הרביעי ■ מניית אמזון עלתה לשיא כל הזמנים ■ אנליסט: "הציפיות נמוכות ויש גם כך סנטימנט שלילי, כך שכל חדשות טובות שיהיו יכולות להרים את המניות"

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, כשהמשקיעים מתוחים לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון הרביעי, מחר. זאת, לאחר שביום שישי עלה מדד ה-S&P 500 לשיא חדש מאז 2007 לאחר שזינק בשבוע החולף ב-4.6%. בורסות אירופה ננעלו היום גם הן בירידות קלות, אך ממשיכות לשהות קרוב לשיא של 22 חודשים. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו.

"נראה כאילו אנחנו עוצרים את הנשימה לקראת דוחות הרבעון הרביעי", אומר היום ריאן דטריק, אנליסט בכיר בבית ההשקעות שייפר. "אנחנו רואים תנועה דומה מאוד לשנה שעברה, כאשר הציפיות נמוכות ויש גם כך סנטימנט שלילי, כך שכל חדשות טובות שיהיו יכולות להרים את המניות".

נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס ג'יימס בולארד,שלח בסוף השבוע מסר מרגיע לשווקים. בראיון שהעניק בולארד לרשת CNBC הוא טען כי תוכנית התמריצים של הפד תסתיים ברגע שיהיה שיפור בכלכלה האמריקאית ולא על ידי קביעת תאריך מוסכם מראש. בולארד אמר את הדברים ברקע לפירסום פרוטוקלי הריבית לחודש דצמבר, שחשפו מחלוקת חריפה בין חברי ה'פד' לגבי המשך תוכנית רכישות האג"ח. מספר חברי 'פד', סברו כי יש להפסיק את רכישות האג"ח עוד לפני תום 2013.

נתוני התעסוקה שפורסמו בסוף השבוע מספקים עידוד מסויים. בדצמבר נוספו למשק האמריקאי 155 אלף משרות ושיעור האבטלה נותר על כנו. לפי קונצנזוס הכלכלנים, דוח התעסוקה היה צפוי להצביע על קצב יצירת משרות של 150 אלף בלבד, לאחר שבנובמבר נוספו למשק האמריקאי כ-146 אלף משרות.

עונת הדוחות נפתחת מחר

בנק אוף אמריקה ישלם לפאני מיי 3.6 מיליארד דולר על מנת לישיב תביעות הקשורות למשכנתאות.

ענקית האלומיניום האמריקאית אלקואה , צפויה לפתוח ביום שלישי, באופן רשמי את עונת הדוחות לרבעון האחרון של 2012 ולשנה כולה. החברה לדווח על תוצאותיה לאחר סגירת המסחר ולרשום רווח נקי למניה של 0.07 סנט.

חברת מיקרוסופט הודיעה בסוף השבוע כי זכתה במכרז של משרד ההגנה האמריקאי - הפנטגון - במסגרתו היא תספק לו את התוכנות שלה. היקף החוזה עומד על 617 מיליון דולר והינו לתקופה של 3 שנים.

בגולדמן זאקס משוכנעים שסיטיגרופ , אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, יפתיע לטובה, ובגדול, בדוחות הרבעון הרביעי של 2012. הדוח עומד להתפרסם ב-17 בינואר ולפי דיווח ב"בלומברג" שיגר גולדמן זאקס איגרת ללקוחותיו בה הוא ממליץ לרכוש אופציות קול על מניות הבנק.

האם מניית טבע תתאושש בשנת 2013, אחרי שאיבדה כ-5% מערכה ב-2012? בימים הראשונים של השנה החדשה המניה נמצאת במגמת עלייה, בדומה למגמה הכללית בוול סטריט. השבוע יתקיים בסן פרנסיסקו כנס של JP מורגן למשקיעים בתחום הבריאות (Healthcare). לקראת הכנס, מציע האנליסט ד"ר רוני גל מ-Bernstein Research שאלות שכדאי לשאול את מנהלי החברות, ובהן גם טבע. (לסיפור המלא).

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG הודיעה היום כי היא צופה לעקוף את תחזיותיה הקודמות לרבעון הרביעי של 2012, הן בשורת ההכנסות והן בשורות הרווח התפעולי והרווח הנקי. DSPG צופה לסיים את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 38.2 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת שמסרה עם פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ב-5 בנובמבר 2012, להכנסות של 35-38 מיליון דולר. החברה צופה גם לסיים את הרבעון הרביעי עם רווח תפעולי מתואם הודות להכנסות גבוהות יותר וירידה בהוצאות התפעול. בנוגע ל-2012 כולה, צופה הנהלת DSPG לממש בהצלחה את יעדיה ולהגיע לתזרים מזומנים תפעולי ו-EBITDA חיוביים.

חברת ביוליין הודיעה היום כי תוצאות ניתוח הביניים של ניסוי ה- CLARITY, ניסוי קליני Phase II/III עבור BL-1020, תרופה חדשנית לטיפול בסכיזופרניה הניתנת בבליעה, צפויות להתקבל בשבוע שמתחיל ב- 17 במרץ 2013. ניתוח הביניים יבוצע על נתונים שיתקבלו מכ- 235 נבדקים מ- 27 אתרים ברומניה ובהודו ויתייחס להשפעת התרופה על התפקוד הקוגניטיבי של הנבדקים לאחר טיפול של שישה שבועות.

מניית אמזון עלתה היום לשיא כל הזמנים על רקע העלאת דירוג של מורגן סטנלי.