גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה זמן ההמתנה במוקדים הטלפוניים של חברות התקשורת?

אחרי שנים של המתנה מורטת עצבים במוקדים של חברות התקשורת, נכנסו לתוקף תקנות שמגבילות את ההמתנה ל-3 דקות ■ בדיקת "גלובס" מגלה כי זמני ההמתנה התקצרו משמעותית - למעט שיחה אחת לפלאפון שבה המתנו 8:30 דקות

לפני כחודש נכנסו לתוקפן תקנות המגבילות את זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים, בעקבות הצעת חוק של ח"כ איתן כבל (העבודה). התקנות קובעות כי כאשר זמן ההמתנה נמשך יותר מ-3 דקות, על החברה להציע לצרכן להשאיר הודעה ולצלצל אליו חזרה תוך 3 שעות. אם הצרכן יבחר להמשיך ולהמתין, על החברה להודיע לו את מיקומו בתור ואת זמן ההמתנה המשוער, ולאפשר לו לפיכך להשאיר הודעה בשלבי השיחה.

תקנות אלה חלות על חברות התקשורת והטלפוניה, חברות הגז, המים והחשמל וחברות למתן שירותי רפואה דחופה. חברות הביטוח, למשל, יוכלו להמשיך להחזיק את הצרכנים על הקו.

בחודשים האחרונים התקבלו ב"גלובס" כמה תלונות, בעיקר נגד גולן טלקום והוט מובייל, בטענה לזמני המתנה ממושכים ללא אפשרות להשאיר הודעה. בעקבות תלונות אלה בדק "גלובס" מה מצפה לצרכן המטלפן בחברות התקשורת (סלולר, אינטרנט וטלוויזיה), וחזר עם בשורות טובות, המגלות כי חקיקה המחייבת את החברות לשירות טוב, פועלת לטובת הצרכן.

מעשרות שיחות שביצענו למוקדי חברות שונות בתחום התקשורת, עולה כי זמני ההמתנה עומדים בממוצע על כ-2 דקות, למעט שיחה אחת למוקדי פלאפון שבה המתנו כ-8:30 דקות - שרק בסיומן ניתנה אפשרות להשאיר הודעה (בלי האפשרות לבחור המשך המתנה).

לכל אחד מהמוקדים הטלפוניים צלצלנו 4 פעמים בשעות שונות על פני 3 ימים. מהבדיקה עלה כי אין הבדל בזמני ההמתנה כאשר השיחה בוצעה בשעות אחר-הצהריים, הבוקר או לפנות ערב.

כמעט כל המוקדים הטלפוניים מפנים ומעודדים את הצרכנים לבצע פעולות באתר האינטרנט. את משכי ההמתנה תעבירו עם פרסומות למסלולים של החברה או עם מוסיקת מעליות - זאת אחרי שצלחתם את נתבי השיחות לנציג המבוקש.

בחלק ממוקדי השיווק (סלקום, גולן טלקום) מתבקשים המטלפנים להקליד מספר טלפון. היות ומדובר במוקדי שיווק, הבקשה המוזרה הזו תתבטל אם תקישו על מקש הסולמית.

סלולר

הוט מובייל: 45 שניות בלבד

בזמן 45 שניות ההמתנה לנציגת המכירות, נשמע קול נלהב בתקליט המספר אודות מבצעי הוט מובייל. במהלך השיחה עם נציגת המכירות התברר כי המצטרפים דרך האתר, לא רק שיפחיתו את העומס מהמוקדים הטלפוניים אלא גם ייהנו מתעריף מועדף (49 שקל ל-6 חודשים, לעומת 49 שקל ל-4 חודשים למי שהטריח נציג טלפוני להצטרפות).

הום סלולר: אין ניווט טלפוני מעיק

ניתוב השיחה למוקד המכירות הטלפוני בשיחת חינם (800-1) היה מהיר וללא נתבי שיחות מעצבנים. לאחר שבחרנו את השפה העברית, ענו הנציגים כעבור 50 שניות עד דקה בסך-הכול - ולפיכך לא היה צורך להשאיר הודעה. בכל מקרה, הנציגים היו אדיבים ופירטו על מסלולי "הכול כלול".

רמי לוי: עד דקה המתנה

המענה האנושי מתקבל אחרי 40 שניות עד דקה. למטלפנים מוצע ראשית לחסוך זמן יקר ולעבור לאתר האינטרנט לפניות שירות או להצטרפות. הנציגים הסבירו על מסלולי החברה.

סלקום: פרסומות בלתי פוסקות

זמן ההמתנה הממוצע למחלקת המכירות עמד על כשתי דקות, כאשר הוצעה גם אפשרות להשאיר הודעה. מערכת הניתובים המסועפת לא מאפשרת לחלום לרגע במהלך ההמתנה או להתענג על מוזיקת המעליות.

הניתוב למחלקה (שירות או מכירות) כולל גם הקשה בהתאם לפרטי ההצטרפות הרצויה (מסלול למשפחה, מסלול כולל חבילת תקשורת, או רק לסלקום). בזמן ההמתנה המערכת לא נחה: קיבלנו הצעת עבודה, שמענו פירוט על מכשיר טלפון לאוכלוסייה מבוגרת ועוד.

גולן טלקום: לא יותר מ-4 דקות

לאחר שתי דקות המתנה בישר תקליט כי זמן ההמתנה צפוי להיות ארוך מ-3 דקות והוצע להשאיר הודעה. בחרנו להמתין.

זמני ההמתנה עמדו על 2:30-4 דקות. בתחילת השיחה מתבשר המטלפן כי אפשר להצטרף רק באינטרנט, ומיד אחר-כך שומע התנצלות על זמני ההמתנה הארוכים עקב המבצע הנוכחי (49 שקל לחצי שנה).

תפריט האפשרויות לא כולל מעבר למחלקת מכירות אלא לפניות בעניינים טכניים, פניות בנושא חשבוניות או מכשירי טלפון. בשלב הבא נשאל הממתין אם יוכל לענות על סקר קצר בתום השיחה.

אורנג': אין השארת הודעות

ההמתנה ארכה בין דקה ל-4 דקות, ומעת לעת התבשרנו כי נציגי אורנג' מטפלים בפניות קודמות וכי הפנייה תיענה בהקדם. לא הוצעה אפשרות להשאיר הודעה באף שלב. הניתוב לשיחה כולל הקשה נפרדת למצטרפים חדשים או למבקשים לשדרג מכשיר קיים.

YouPhone: לא ניתן להשאיר הודעה

ההמתנה לנציגי המכירות ארכה 4:15 דקות בממוצע, כאשר באף אחת מהשיחות לא ניתנה אפשרות להשאיר הודעה בחלוף 3 דקות המתנה. "עקב השקת המבצע החדש שלנו ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל", מתבשרים המטלפנים למוקד הטלפוני.

גם כאן ההמלצה היא לבצע את ההתקשרות בכל דרך פרט למוקד הטלפוני, באמצעות סניפי מגה, אלונית ו-am:pm, ולהשלים את תהליך ההצטרפות באתר האינטרנט.

עוד מזכירים לממתינים לשאול כיצד לחברי you חשבון הסלולר יורד, עד כמה שווה לצלצל לחו"ל ועוד.

פלאפון: זמני המתנה משתנים

בשיחה אחת המתנו 50 שניות בלבד, בשיחה נוספת המתנו 4 דקות, ובשיחה נוספת ההמתנה ארכה לא פחות מ-8:20 דקות. אחרי בחירת נושא מתאים בתפריט הראשוני, את עיקר ההמתנה תעבירו בשמיעת מוזיקה.

כשסוף-סוף נשמע מענה אנושי, בישרה המוקדנית כי היא נותנת מענה כשירות הודעות בלבד. לשאלה מדוע לא הוצע שירות כזה אחרי 3 דקות, המוקדנית לא ידעה מה להשיב, למעט הסבר לא משכנע שזמני ההמתנה הממושכים כי "כולם רוצים לקנות אייפון, ויש לחץ".

012 מובייל: רק לקוחות נענים

המערכת לא מאפשרת בירורים טלפונים למי שלא נמנה עם לקוחותיה. המחייגים (למספר החינמי) מתבקשים להקיש מספר טלפון של 012 מובייל. אי-הקלדה מספר רלוונטי תפנה לקוחות חדשים ליצור קשר באמצעות הערוצים הדיגיטליים, המפורטים באתר האינטרנט של החברה, ואף ליצור קשר עם צ'ט אנושי דרך עמוד הפייסבוק.

נזכיר כי גם הוט מובייל ניסתה ליישם גישה אלקטרונית כזו בתחילת דרכה, אולם מהר מאד הבינה כי הצרכנים עדיין אוהבים לשוחח עם צוות אנושי.

טלוויזיה וטלפון

הוט: לא יותר מדקה ורבע

לקוחות הוט ודאי זוכרים זמני המתנה מורטי-עצבים לנציגי החברה. בהוט השכילו להבין את המוקש הזה וטיפלו בבעיה בצורה יסודית. זמני ההמתנה בכל השיחות לא עלו על 1:15 דקות.

yes: עד דקה וחצי המתנה

שמחנו לגלות זמני המתנה סבירים ונוחים שלא עלו על 1:30. בעת ההמתנה ההקלטה מספרת על מהפכת הערוצים.

בזק: ניווט קולי מייגע

המענה האנושי הגיע אחרי 2 עד 5 דקות, ובדרך אליו הושמעו פרסומות וניווט קולי. מוקד 199 מוגדר כמוקד השירות והמכירות, אלא שבראשית התהליך מתבקש המטלפן להקיש מספר טלפון עבורו נדרש השירות.

מה באשר מי שאינו לקוח בזק שמצלצל למחלקת המכירות? גם האלטרנטיבה האחרת המוצעת להקשת תעודת זהות של בעל הקו אינה רלוונטית. לא ניתן להגיע למוקד מכירות מבלי לעבור את המחסומים האלה, כלומר להקיש מספר טלפון כלשהו. בשלב הבא הניתוב מסתעף בהתאם לרצון המטלפן: קו טלפון, אינטרנט ועוד.

בשלב הבא תגיע התנצלות על זמני ההמתנה הארוכים (ללא אפשרות להשאיר הודעה), ואחריה פרסומות המהללות את שירותי בזק: אפליקציות, שיר חכם, אנטי-וירוס ועוד.

אינטרנט

מוקד המכירות הוא בחיוג חינם (800-1). למוקדי שירות מופנים הלקוחות קיימים לחייג למספר בתעריף רגיל.

013 נטוויז'ן: המתנה קצרה במיוחד

זמני ההמתנה היו קצרים במיוחד, ובמהלכם נשמעו פרסומים לשירות השיחות הבינלאומיות המוזלות. נציגי מכירות למסלול אינטרנט עונים כעבור 35-40 שניות.

012 סמייל: פחות משתי דקות

בעת ההמתנה שארכה פחות מ-2 דקות, מתנגנים פרסומי 012 מובייל ושירותי השיחות לחו"ל. באחת מהשיחות ניתנה אפשרות להשארת הודעה.

014 בזק בינלאומי: בין 40 שניות ל-4 דקות

המוקדים ללקוחות קיימים ולחדשים מופרדים לפי נתב השיחות. בשיחה אחת המתנו כלקוחות חדשים יותר מ-4 דקות, ללא אפשרות להשאיר הודעה. בשיחה אחרת נענינו כעבור 40 שניות.

חשוב להקליט את השיחות

כמעט בכל מוקד טלפוני תקבלו הודעה כי השיחות מוקלטות לצורך בקרה ושיפור השירות. במקרה של מחלוקת (הבטחות שלא מומשו וכדומה), על בית העסק לא מוטלת החובה להשמיע לכם את ההקלטה.

במקרים מסוימים, המחלוקת תיפתר בכך שבית העסק יאזין להקלטה וימסור את ממצאיה, כך שבמקרים כאלה תצטרכו לסמוך על הדברים שיימסרו לכם. בית המשפט יכול לדרוש את השמעת ההקלטה לצורך אימות נתונים.

לכן, מומלץ להקליט את השיחות לבד, ולא להסס להשתמש בתיעוד הזה בעת הצורך.

כמה זמן ממתינים למענה אנושי

פרשנות: ישראל מתייבשת על הקו / דפנה הראל-כפיר

במשך שנים התלונות הלכו ונערמו, אך החברות בשלהן, מטרטרות את הלקוחות וחוסכות לעצמן את ההוצאה שמצריך שירות טלפוני ראוי - עד שבא המחוקק ויצא לעזרת הצרכנים.

במשך שנים הורגלנו להתייבש על הקו. לקוחות בזבזו שעות בהמתנה מייגעת, מצייתים להוראות ניווט מתסכלות ומאזינים לשטיפת מוח עד הגיעם למוקדן. רבות מהשיחות התנתקו בדרך ואילצו את המתקשרים לאבד עוד זמן יקר בניסיון חוזר. לפעמים מטרת השיחה הייתה רק בירור קצר, לפעמים תלונה מהותית ששווה למטלפן הרבה כסף, אך השירות הטלפוני המזלזל הזה הביא רבים לדחות אותה ליום אחר ולא פעם לוותר עליה או לשכוח אותה.

וראו זה פלא, כשהחוק מחייב את החברות לתת שירות הולם - בא לצרכן גואל. המסקנה היא שהתחרות אינה התרופה לכל החוליים הצרכניים. לעתים אפילו להפך. בעידן של תחרות על כל לקוח בגזרת המחיר, נדמה כי החברות היו שמחות לוותר על גזרת השירות.

לעזרת התחרות צריך היה לצאת המחוקק ולקבוע סטנדרטים מחייבים וסנקציות. ועכשיו, כשהוכח מעל לכל ספק כי זו הדרך היחידה להיטיב עם הצרכן, מן הראוי להחיל את התקנות האלה על כל החברות ונותני השירותים, החל מחברות הביטוח ועד קופות-החולים - ואפילו על משרדי הממשלה - ממס הכנסה ועד משרד התחבורה.

מי ירים את הכפפה?

עוד כתבות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

זהו הרבעון הטוב ביותר ל-S&P 500 מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם