נגב קרמיקה בונה מפעל חדש בירוחם בכ-200 מיליון שקל

המפעל החדש ייפתח בקיץ ויפעל על גז טבעי ■ מרכז ההשקעות צפוי לסייע ב-30 מיליון שקל

אפריקה ישראל תעשיות, שבשליטת איש העסקים לב לבייב, דיווחה היום (ד') על הרחבת הפעילות של החברה-הבת שלה, נגב קרמיקה בירוחם. על פי הדיווח, החברה תקים עד הקיץ הקרוב מפעל ייצור חדש של מוצרי גרניט פורצלן, בהשקעה של 206 מיליון שקל. המפעל יהיה מחובר לרשת הגז הטבעי, ועל פי הדיווח של החברה, הדבר יאפשר להוריד באופן ניכר את עלויות הייצור ולשפר את כושר התחרות שלה בשוקי העולם.

נגב קרמיקה כבר מקיימת פעילות ייצור נרחבת בירוחם, ומעסיקה במפעל שלה כ-135 עובדים. המפעל החדש עתיד לקום סמוך למתחם הקיים, ועל פי הערכות יועסקו בו עוד כמה עשרות עובדים. לדברי מנכ"ל אפריקה תעשיות, אבי מוטולה, עד יולי המתחם יחובר לרשת ההולכה של הגז הטבעי והמפעל החדש יפעל החל באוגוסט.

במסגרת התוכנית להרחבת הפעילות שלה בירוחם, מצפה אפריקה תעשיות גם לסיוע בהיקף של כ-25-30 מיליון שקל ממרכז ההשקעות במשרד התמ"ת. העברת הכסף מתעכבת בינתיים, עד שיאושר תקציב המדינה.

הרחבת קו המוצרים

"ההחלטה להשקיע בהקמת המפעל החדש בירוחם היא בעלת חשיבות אסטרטגית בעבור החברה, ויש לה הצדקה כלכלית חזקה", אמר היום ל"גלובס" יו"ר אפריקה תעשיות ומנכ"ל אפריקה ישראל, אברהם (נובו) נובוגוריצקי.

לדברי מוטולה, המפעל החדש יאפשר לחברה להרחיב את קו המוצרים שלה, למען הרחבת פעילותה לשווקים חדשים בעולם. שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, ביקר אתמול במפעל נגב קרמיקה ועמד מקרוב על התוכניות להרחבת פעילות הייצור וחיבור המתחם לרשת ההולכה של הגז הטבעי.