גיאוקרטוגרפיה: אורנג' בראש דירוג הפרסומות הזכורות

הפרסומת של נגב, שהובילה בשבוע שעבר את הזכורות, מובילה השבוע את האהובות

הפרסומת של חברת נגב, באמצעות משרד הפרסום PIGMENT (אינטראקטיב), מובילה השבוע את מדד הפרסומות האהובות ביותר. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-10% בהשוואה לממוצע החצי-שנתי, העומד על 21.8%. מניתוח דמוגרפי של האהדה לפרסומת זו עולה כי היא מייצרת אהדה גבוהה יחסית בקרב קהל הצופים בגילאי 35 ומעלה.

הפרסומת החדשה של אורנג', באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב, מדורגת בראש מדד הפרסומות הזכורות. עם זאת, שיעורי הזכירה שלה נמוכים ב-30% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 12.1%.

הפרסומת של אורנג', שבה חבורה של צעירים יוצרת רצפת טרמפולינות במגרש כדורסל, ולאחר מכן עורכת משחק תוך כדי קפיצות, היא גם המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם סך השקעה העומד על כ-2.3 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). סך השקעה זה גבוה בהשוואה לפרסומת המושקעת ביותר בשבוע שעבר, שהייתה של חברת פלאפון, שעמד על כ-1.7 מיליון דולר.

כניסה לא שגרתית לטבלאות

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי השבוע משתלבת בטבלאות באופן חריג הפרסומת של נורופן. לדבריו, פרסומות לתרופות ולמוצרים רפואיים אינן מדורגות בדרך-כלל במדד. הפרסומת, המציגה את הטיפול בכאב הראש באופן הומוריסטי, מצליחה להגיע למקום הרביעי בשיעור האהדה מבין הפרסומות של החברות הגדולות, שלהן תקציבים גבוהים משמעותית.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע ירד מעט בהשוואה למספרן בשבוע שעבר, ועומד על 436 (לעומת 458 פרסומות בשבוע שעבר).

סך התקציבים שמושקעים כל שבוע בקמפיינים הפרסומיים דומה למספרן בשבוע שעבר, ועומד על כ-39.6 מיליון דולר (זאת בהשוואה ל-39.9 מיליון דולר בשבוע שעבר).

עוד עולה מנתוני יפעת כי הפרסומת של סלקום, באמצעות גיתם BBDO, כלל לא שודרה במהלך השבועיים האחרונים, ועדיין מדורגת במדד הזכורות והאהובות בשבוע זה.

זכורות
 זכורות