באפט: "אני מבטיח שהבנקים לא יסבכו את המדינה בצרות"

המשקיע האגדי אמר את הדברים במסגרת ראיון שהעניק ל"בלומברג" בו הוא טען כי מערכת הבנקאות נמצאת ב"כושר" מעולה וכי הבנקים הגדולים התייעלו ושיפרו את יחס ההון שלהם

המשקיע האגדי וורן באפט, אחד האנשים העשירים בעולם והבעלים של חברת האחזקות ברקשייר הת'אווי אמר בראיון ל"בלומברג", כי הבנקים הגדולים בארה"ב אינם מהווים עוד איום לכלכלת ארה"ב מאחר והם ביצעו רפורמות נרחבות והגדילו את ההון שלהם.

"הבנקים לא יסבכו את המדינה הזו בצרות, אני מבטיח זאת", אמר באפט שמחזיק בין היתר במניות של הבנקים הגדולים בארה"ב. "יחסי ההון הם עצומים והבנקים מכרו נכסים רבים".

באפט התכוון בדבריו לעובדה שבנקי השקעות גדולים כגון בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ , מכרו נכסים, חתכו משרות וביססו את המאזנים שלהם לאחר שהחזירו למשלמי המסים את מרבית כספי תוכניות החילוץ שהממשל העניק להם בעקבות משבר הסאב-פריים ב-2008, שאיים למוטט אותם. הפעולות הללו סייעו להגדיל את רווחי הבנקים, עניין שבא ליידי ביטוי גם במניות שלהם שזינקו בעשרות אחוזים.

כאמור, באפט מחזיק באמצועת חברת האחזקות שבבעלותו, מניות של 4 בנקים גדולים בארה"ב. בוולס פארגו גורו ההשקעות מחזיק מניות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר, בבנק אוף אמריקה - 5 מיליארד דולר וכתבי אופציה המאפשרים לו בעתיד לרכוש מניות של גולדמן זאקס בהיקף של 5 מיליארד דולר. לברקשייר הת'אווי יש אחזקות גם בבנק הקטן U.S. Bancorp. "מערכת הבנקאות שלנו נמצאת ב'כושר' מעולה", הוא הצהיר.