משרד החקלאות: להכריז על הסופה אסון, לפצות החקלאים

במשרד החקלאות עדיין לא יודעים מה היקף הנזק שנגרם לגידולים החקלאיים בכל רחבי הארץ, ובימים האחרונים החל לשגר שמאים מטעמו לאזורים שבהם פגעה הסופה

מזג האוויר הסוער צפוי להירגע במהלך סוף השבוע הקרוב והחקלאים מתחילים לאמוד את הנזק: על רקע ההרס הרב של בתי גידול והצפות נרחבות של שדות חקלאיים, הודיע היום (ה') מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, כי בכוונתו להמליץ לממשלה להכריז על מערכת הגשמים החולפת כאסון טבע, כך שיובטח פיצוי כספי לחקלאים שניזוקו בעקבות הסופה של השבוע האחרון.

הודעתו של ישי באה בעקבות סיור שקיים במספר מוקדים שבהם זרעה הסופה הרס, יחד עם דודי גינזבורג, מנכ"ל הקרן לביטוח חקלאים מנזקי טבע (קנט). בתום הסיור הורה ישי לאנשי משרד החקלאות לפתוח בהכנות לקראת הגשת ההמלצה לממשלה. במשרד החקלאות אמרו כי רוב הנזק שנגרם ליבול החקלאי יזכה את בעליו בפיצוי באמצעות חברות הביטוח, בהליך מהיר. עם זאת, חקלאים שתשתיות שבבעלותם ניזוקו - יוכלו לקבל על כך פיצוי רק במקרה שהממשלה תקבל את ההמלצה להכריז על הסופה כאסון טבע.

במשרד החקלאות עדיין לא יודעים מה היקף הנזק שנגרם לגידולים החקלאיים בכל רחבי הארץ, ובימים האחרונים החל לשגר שמאים מטעמו לאזורים שבהם פגעה הסופה. במשרד החקלאות העריכו היום כי תהליך הערכת הנזק יימשך מספר שבועות, וזאת בשל ריבוי האזורים שמהם הגיעו דיווחים על נזק.

מוקדם יותר היום קרא מזכ"ל התאחדות החקלאים, אבשלום (אבו) וילן, לבחון הכרזה על אירועי השבוע האחרון כאסון טבע, וזאת, גם בתקופת בחירות: "הנזקים לחקלאות שאינם מכוסים בידי חברות הביטוח עלולים לפגוע בשיווק התוצרת החקלאית ולגרום לעליית מחירים שאיש אינו רוצה בה", אמר היום וילן.