נעילה חיובית בבורסות אירופה; "הראלי הזה הגיע לתקרה"

בסין דווח היום שהאינפלציה ב-12 החודשים שהסתיימו בדצמבר עמדה על 2.5% לעומת צפי כלכלנים ל-2.3% ולעומת 2% בלבד בנובמבר ■ הגרעון המסחרי בארה"ב התרחב

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים קלות, על רקע מסחר מהוסס בוול סטריט לאור נתוני מאקרו מאכזבים.

"קיבלנו תשואות פנטסטיות בימים הראשונים של השנה. אם מסתכלים על ערך ומומנטום, נראה שהראלי הזה הגיע לתקרה", אומר היום פיטר גרני מסקסו בנק.

המשקיעים הגיבו בעיקר לנתונים מארה"ב וסין. בסין, נתוני הייצוא של חודש דצמבר הצביעו על עלייה של 14.1% בהיקף הייצוא של סין לעומת החודש המקביל אשתקד. מדובר בנתון הגבוהה ביותר מזה 7 חודשים.

ובארה"ב, על פי הנתונים שפורסמו היום, הגרעון המסחרי התרחב בנובמבר ב-15.8% ל-48.7 מיליארד דולר. מדובר בגרעון הרחב ביותר מאז חודש אפריל 2012.

כיוון השווקים מושפע גם מהאירועים באירופה, שם הבנק המרכזי האירופי הכריז על הריבית של גוש האירו לחודש ינואר, שכצפוי נשארה ללא שינוי על שיעור של 0.75% - הרמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של גוש האירו. במסיבת העיתונאים שקיים מייד לאחר הכרזת הריבית, דרגי אמר כי הוא החולשה בגוש האירו תימשך בחודשים הקרובים, אם כי הנתונים הכלכליים האחרונים מעודדים ומצביעים על כך שכלכלת גוש האירו מתייצבת. עם זאת, להערכתו כלכלת אירופה תראה סימני התאוששות מהותיים רק בשלהי 2013.

מניות הבנקים בלונדון רושמות עליות. נציין את ברקליס .

בבורסות אסיה נרשמה היום (ו') מגמה מעורבת לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין ואישור חבילת תמריצים נוספת ביפן בהיקף של כ-116 מיליארד דולר.

כיוון השווקים אתמול הושפע גם מהאירועים באירופה, שם הבנק המרכזי האירופי הכריז על הריבית של גוש האירו לחודש ינואר, שכצפוי נשארה ללא שינוי על שיעור של 0.75% - הרמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של גוש האירו.

היום באסיה, בסין דווח היום שהאינפלציה ב-12 החודשים שהסתיימו בדצמבר עמדה על 2.5% לעומת צפי כלכלנים ל-2.3% ולעומת 2% בלבד בנובמבר.

"עלייה באינפלציה מהווה איום לשווקים גם אם לא תוביל לעליית ריבית מיידית, היא מעיקה על סנטימנט המשקיעים", אמר לי ג'ון, מנהל השקעות בשנחאי.