"מעריב": נתניהו יעדיף את לבני ולפיד על פני ש"ס ובנט

שמונה ימים לבחירות, ובמערכת הפוליטית כבר מתחילים לעסוק במגעים להרכבת ממשלה ■ גורמים בליכוד מעריכים כי רה"מ נתניהו ישאף להקים קואליציה בשיתוף לבני ולפיד וללא בנט וש"ס

ממשלת המרכז של נתניהו? הבחירות ייערכו רק בעוד 8 ימים, ובמערכת הפוליטית כבר עוסקים במגעים להרכבת ממשלה. גורמים בליכוד מעריכים כי ביום שאחרי הבחירות, נתניהו יעדיף להקים קואליציה שתתבסס על מפלגות המרכז ("יש עתיד" של לפיד ו"התנועה" של לבני), עקב הרצון לעמוד באתגרים הכלכליים והמדיניים - כך מדווח הבוקר (ב') העיתון "מעריב".

על-פי הדיווח, הגירעון הגדול שנוצר בתקציב המדינה, שעומד על כ-39 מיליארד שקל, ייאלץ את הממשלה הבאה שכפי הנראה תורכב על-ידי נתניהו, לבצע קיצוצים נרחבים גם בקצבאות הילדים - צעד שש"ס מתנגדת לו בחריפות ושיקשה על צירופה לממשלה. בנוסף, חושש נתניהו כי מפלגת "הבית היהודי" של בנט תמנע ממנו לבצע מהלכים מדיניים ולכן, האפשרות הנוחה המסתמנת מבחינתו היא פנייה ללפיד ולבני.

גורמים בליכוד מעריכים כי ראש הממשלה יפנה לצרף לקואליציה את מפלגות המרכז החדשות רק במידה ויקבל מעל 35 מנדטים - תחזית אפשרית התואמת את נתוני הסקרים האחרונים. "נתניהו ישאף לוותר על החרדים איתם לא יוכל להגיע להסכמות", אמרו גורמים במפלגת השלטון והסבירו כי במצב כזה נתניהו יפנה ללפיד, לבני וגם למופז, במידה ו"קדימה" תעבור את אחוז החסימה. "פנייה לחרדים ולבנט תהיה רק במעגל השני", העריכו בליכוד בנוסף.

הלחץ המדיני שצפוי להתגבר לאחר השבעתו של אובמה לנשיא ארה"ב ל-4 שנים נוספות והקיצוץ הנרחב בתקציב צפוי לגרום לנתניהו לשאוף להקים קואליציה רחבה ככל הניתן, אך כזו שלא תמנע ממנו לבצע מהלכים מדיניים וכלכליים הכרחיים. גורמים בליכוד העריכו כי הסיכוי שלבני, לפיד ומופז ישולבו בממשלה גדול מאוד: "99 אחוז שציפי, יאיר ומופז יהיו בפנים", אמרו.

גם אריה דרעי, ממנהיגי ש"ס, הבין כי זהו התרחיש המסתמן להקמת הממשלה הבאה, ולכן קרא לנתניהו בשידור חי ב"פגוש את העיתונות" שלשום, להיפגש עמו מיידית ולהצהיר כי ש"ס תהיה חלק מהממשלה הבאה. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי תרחיש הקמת "ממשלה קלה" של כל מפלגות הימין (הליכוד ביתנו, ש"ס, הבית היהודי ויהדות התורה) לא יתממש עקב תביעות המפלגות השונות שלא יאפשרו לממשלה להיענות לדרישות הכלכליות וללחצים הבינלאומיים בנושא המדיני.