יחימוביץ': "כל משפחה תשלם 18 אלף שקל אחרי הבחירות"

יו"ר העבודה: "כלכלת נתניהו - הרבה מילים יפות וקישוטים, אך בלי יסודות יציבים. את נתניהו מעניין רק נתניהו, ולעזאזל מעמד הביניים" ■ "נתניהו יבטל חינוך חינם, יעלה מע"מ, יקצץ סל התרופות וייתן פטורים ממס לחזקים"

יו"ר מפלגת העבודה, ח״כ שלי יחימוביץ׳, יצאה במתקפה חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי הוא משקר לציבור כשהוא אומר שלא יעלה מיסים על מעמד הביניים אחרי הבחירות.

"כל עוד נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, ולא משנה מי יחזיק את ידו או ישב לידו, הוא ימשיך באותה מדיניות שריסקה את ישראל בעשור האחרון - קיצוצים והעלאות מיסים על מעמד הביניים: הוא יבטל את חוק חינוך חובה חינם מגיל שלוש, יקצץ את סל התרופות, ימחק את תקציב המדען הראשי, יעלה את המע״מ - וימשיך לתת פטורים ממיסים לחזקים ביותר", אמרה יחימוביץ'.

לדבריה, "נתניהו כשל בניהול כלכלת ישראל, איבד את הקשר עם המציאות הכלכלית האמיתית, והוא מסכן את עתידה הכלכלי של המדינה". יחימוביץ' הגדירה את הגירעון שנוצר כ"שערורייתי" ואמרה כי המשמעות שלו היא "צ׳ק שנתי של 18 אלף שקל שכל משפחה תצטרך לשלם מיד אחרי הבחירות - מעידים יותר מכל על התרסקות המבנה החלול של כלכלת נתניהו - הרבה מילים יפות וקישוטים - אך בלי יסודות יציבים. את נתניהו מעניין רק נתניהו, ולעזאזל מעמד הביניים".

לדברים הצטרף ח"כ פרופסור אבישי ברוומן, ראש המטה החברתי - כלכלי במפלגת העבודה. ברוומרן אמר כי "מטריד לראות, איך נתניהו ושטייניץ ממלאים פיהם מים, ולא מוכנים לחשוף לציבור את הגזירות והתקציב שהם מכינים לנו לאחרי הבחירות. הגרעון שאליו נכנסנו הוא תוצאה של ניהול כושל ובלתי אחראי . ניהול שאיפשר לחלק את אוצרות הטבע שלנו. ניהול שהביא למתן הטבות מפליגות לעשירים ביותר, והזניח את מעמד הביניים. ניהול שכשל גם בניהול ההוצאות הממשלתיות. הגיע הזמן שנתעורר מאשלית הצמיחה של ממשלת הליכוד ביתנו, ונעבור לשיטה כלכלית שתגדיל למעמד הביניים את הנטו, תביא לצמיחה אמיתית ותצמצם את הפערים הבלתי נסבלים, שהגענו אליהם".