בגלל הלכלוך בשירותים: עובדי בתי המשפט בת"א הולכים הביתה

הסתדרות עובדי המדינה אישרה לעובדים בבתי המשפט בת"א להפסיק את העבודה, זאת עקב אי-תשלום שכר למנקים מחברת האחים עובדיה ■ העובדים טוענים כי כתוצאה מכך יש לכלוך בלתי נסבל בשירותים, העלול לגרום למחלות

הסתדרות עובדי המדינה אישרה לעובדים בבתי המשפט בתל-אביב להפסיק את העבודה וללכת הביתה. זאת בעקבות אי-תשלום משכורת מצד הנהלת בתי המשפט למנקים ולאנשי האחזקה המועסקים בחברת הניקיון והאחזקה "האחים עובדיה".

העובדים טוענים כי כתוצאה מכך יש לכלוך בלתי נסבל בשירותים, העלול לגרום למחלות ולמגפות.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אומר היום: "על הנהלת בתי המשפט והחשב הכללי מוטלת האחריות על עובדי השמירה והניקיון המועסקים במקום, שכן האחריות הינה של המעסיק ועל המשתמש".

כזכור, חברת הניקיון והאחזקה "האחים עובדיה" נקלעה לחובות ונכנסה להליך של הקפאת הליכים לפני כשבועיים.

מדוברות בתי המשפט נמסר כי "מערכת בתי המשפט העבירה לקופת הפירוק את מלוא הסכום שנדרשה עבור שכר העובדים, ועשתה כן מיד עם קבלת חשבונית. יודגש כי מיד עם היוודע המשבר אליו נקלעה חברת האחים עובדיה, נקטה הנהלת בתי המשפט בכל צעד אפשרי כדי למנוע את הפגיעה בעובדי החברה ואת העיכוב בתשלום שכרם.

"באשר לכך שההסתדרות התירה לעובדים להפסיק את עבודתם בשעת הצהריים, הדבר נעשה ללא פנייה מוקדמת מצד גורמי ההסתדרות אל הנהלת בתי המשפט לצורך בירור העניין, ויש להצטער על כך.

"בתוך כך, ניתנה לפני מספר דקות החלטת בית המשפט, לפיה אישר בית המשפט הסדר שהושג על-ידי המפרקות הזמניות עם המוסד לביטוח לאומי לייעול תשלום הסכומים שהוחזקו על-ידי המפרקות לעובדים".

מדובר ההסתדרות נמסר כי "הנהלת בית המשפט הודיעה בשעה האחרונה ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, כי העבירה את המשכורות למפרקת חברת הניקיון והאחזקה האחים עובדיה לתשלום שכרם של המנקים ואנשי האחזקה. כמו כן הודיעה להסתדרות כי השכר צפוי להינתן לעובדים בשעות הקרובות על-ידי המפרקת.

"הסתדרות עובדי המדינה מודיעה כי עובדי בתי המשפט וההוצאה לפועל בתל-אביב יחזרו מחר בבוקר לעבודה סדירה".