מחזיקי האג"ח עלולים לקדם את ההסדר אלביט הדמיה

‎‎בעוד חמישה שבועות אמורה אלביט הדמיה לשלם 80 מיליון שקל לאג"ח הקצרות ‏‎‎■ מחזיקי אג"ח ארוכות טוענים שהתשלום ייחשב להעדפת נושים, ומאיימים לפנות לביהמ"ש‏

‎‎חמישה שבועות לפני שאלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר אמורה לשלם כ-80 מיליון שקל למחזיקי האג"ח הקצרות שלה (סדרות א' ו-ב'), התכנסו אתמול (ב') מחזיקים בכל שמונה סדרות האג"ח של החברה לאסיפה סוערת. במסגרת האסיפה טענו מחזיקי אג"ח פרטיים ונציגי הסדרות הקצרות, כי בחירת נציגות משותפת תפגע בזכויותיהם, בעוד שמחזיקי האג"ח הארוכות טענו שתשלום לבעלי האג"ח הקצרות ייחשב להעדפת נושים, וחלקם אף איימו בפנייה לביהמ"ש, בבקשה לפירוק החברה.

‏לאלביט הדמיה, הנסחרת לפי שווי של 173 מיליון שקל בלבד, חוב אג"ח של כ-2.5 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואת זבל של עד 171%. בחודש האחרון ספגה החברה הורדת דירוג גורפת של חמש רמות משתי חברות הדירוג המקומיות, ל"רמת השקעה ספקולטיבית".

‏אלביט הדמיה זימנה אסיפת אג"ח ליום ראשון הבא, אך בחמישי האחרון החליטו נאמני האג"ח לזמן בדחיפות אסיפה היום, "על מנת לקיים דיון משותף באשר לדרכי הפעולה ואופן שיתוף הפעולה לשם מימוש זכויותיהם". האסיפה זומנה לבקשת מוסדיים שמרביתם מחזיקים באג"ח הארוכות, ואשר להם אינטרס גדול יותר בגיבוש הסדר חוב.

‏‎‎‏"בזבזה את הכסף שבקופה"

‏האווירה בחדר הישיבות של מלון סיטי בתל אביב הייתה קרבית: חבורה גדולה של עורכי דין, כמה מוסדיים ועוד משקיעים פרטיים לוחמניים הצטופפו בחדר אחד. בהיעדר נציג החברה נותב רוב הזעם לעבר נאמני האג"ח, שספגו ביקורת על כך שלא מנעו מהחברה לבצע רכישות חוזרות של אג"ח.

‏עו"ד אסף ברם, ממשרד ברם-סלוקי, המייצג את שחקן המעו"ף עופר איזנברג (המחזיק ב-15% מאג"ח סדרה ב'), אמר כי "המוסדיים מצויים בניגוד עניינים, כי הם מושקעים בסדרות שונות באלביט הדמיה ובחברה הבת פלאזה סנטרס.

‏‏"אלביט הדמיה רכשה אג"ח ארוכות בהיקפים גדולים, ובזבזה את הכסף שבקופה, בזמן שנאמני האג"ח הפרו את חובת הנאמנות שלהם. הנאמנים חשופים לתביעות בכך שידעו כבר זמן רב שיש לחברה בעיה תזרימית", נאמר.

‏למחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה יש חזית נוספת מול מחזיקי האג"ח של החברה הבת (63%) פלאזה סנטרס, שמבקשת לחלק דיבידנד כדי לספק מעט חמצן לחברה האם. בחודש הבא תתכנס אסיפת בעלי מניות של פלאזה סנטרס כדי לאשר חלוקת דיבידנד של 30 מיליון אירו - אשר לה מתנגדים מחזיקי האג"ח שלה (בעלי חוב של 1.3 מיליארד שקל, הנסחר בתשואה של עד 25%).

‏‏לפי דוח מקורות ושימושים שפורסם בסוף חודש נובמבר אמורה אלביט הדמיה לשלם 732 מיליון שקל במהלך 2013, ויתרת הפתיחה שלה עומדת על 81 מיליון שקל בלבד. זיסר לא מתרגש: הוא צופה היקף מקורות בגובה של 980 מיליון שקל בשנה זו. גורם מוסדי בכיר אמר ל"גלובס": "זה תזרים הזוי; הנייר סופג הכול".‏ ‏‎‎‏