דניה סיבוס תקים מגדל פיקוח חדש בנתב"ג ב-100 מיליון שקל

ל"גלובס" נודע, כי החברה זכתה במכרז לאחר שרש"ת הפסיקה את ההתקשרות עם א. ארונסון מקבוצת "ישרס" ■ המגדל יתנשא לגובה 100 מטר ויכלול סוכת פיקוח בקומה העליונה שבה 10 עמדות פיקוח

חברת דניה סיבוס היא הזוכה במכרז רשות שדות התעופה להקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג בהיקף של כ-100 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". דניה סיבוס, שנבחרה אתמול על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת), תבנה את מגדל הפיקוח החדש שיחליף את מגדל הפיקוח הקיים.

החברה, שצפויה להתחיל בביצוע העבודות בשטח בתוך כחודש, זכתה במכרז לאחר שרש"ת הפסיקה את ההתקשרות עם חברת א. ארונסון מקבוצת הנדל"ן הציבורית "ישרס" שזכתה במכרז המקורי לבניית המגדל שיצא בשנה שעברה.

אגב, במכרז המקורי, ארונסון גברה על דניה סיבוס וגם על חברת אשטרום שהתמודדה. ההחלטה להפסיק ההתקשרות עמה נבעה, לטענת רש"ת, מאי עמידה ומפיגורים בלתי נסבלים בלוחות הזמנים שנקבעו לארונסון בתנאי המכרז ובחוזה עם רש"ת. "החברה עבדה במשך כעשרה חודשים ולא עמדה בקצב. הספיקה לבצע חפירות ולהניח יסודות", אומרים ברש"ת.

לפי רש"ת, הפסקת עבודתה של ארונסון סוכמה לאחר דיונים בין הנהלת רש"ת ונציגיה הבכירים של החברה, וההתקשרות הופסקה בהסכמתה ותוך חילוט הערבות לביצוע בסך 6 מיליון שקל. לפי רש"ת, דניה סיבוס התחייבה לסיים את העבודות עד סוף 2014.

פרויקט מגדל הפיקוח הוא מהמרכזיים בפרויקטים שמיישמת רש"ת ובהם גם שינוי מערך המסלולים בנתב"ג בהיקף של כ-800 מיליון שקל, ובשל כך השדה פועל רק עם מסלול אחד. טייסים טוענים כי עובדה זו גורמת לחברות תעופה לעיכובים בלו"ז בשל העומס על המסלול ולשריפת דלק בשל ההמתנה. ברש"ת מסבירים כי הפרויקט חיוני לבטיחות התעבורה האווירית, שבסופו ישונה המודל התפעולי של נתב"ג ויאפשר נחיתות על מסלול 21 והמראות בו"ז על מסלול 26.

מגדל הפיקוח החדש יתנשא לגובה 100 מטר ובין היתר יכלול סוכת פיקוח בקומה העליונה שבה 10 עמדות פיקוח.