גל עליות בדרך? תיאבון המשקיעים לסיכון בשיא של 9 שנים

סקר שערך בנק אוף אמריקה בקרב 254 מנהלי קרנות נאמנות המנהלים נכסים בהיקף כולל של כ-754 מיליארד דולר הראה בין היתר כי אמון המשקיעים בכלכלה הגלובלית נמצא בשיא שלא נראה מאז אפריל 2010

אנליסטים רבים סיפקו תחזיות שוריות לגבי 2013 וטענו כי זו תהיה "שנת המניות". סקר שערך בנק אוף אמריקה בקרב 254 מנהלי קרנות נאמנות המנהלים נכסים בהיקף כולל של כ-754 מיליארד דולר, אישש את התחזיות האופטימיות והראה כי התיאבון של המשקיעים לסיכון נמצא בשיא של 9 שנים.

לפי הנתונים, אמון המשקיעים בכלכלה הגלובלית נמצא בשיא שלא נראה מאז אפריל 2010 והנכונות שלהם להפנות משאבים לשוק המניות נמצא בשיא של שנתיים. 59% מהנשאלים סבורים כי הכלכלה הגלובלית תתחזק השנה לעומת 40% שסברו כך בסקר זהה שנערך לפני כחודש. בנוסף, כ-30% מהנשאלים סבורים כי רווחי החברות יעלו בצורה ניכרת השנה.

עם זאת, רבים ממנהלי ההשקעות שנשאלו הביעו חוסר אמון לגבי המחוקקם האמריקאים והמדיניות הפיסקלית של המדינה וטענו כי המשבר הפיסקלי הוא האיום הגדול ביותר לשוק המניות. יותר מ-35% מהנשאלים אמרו כי דירוג האשראי של ארה"ב יירד השנה.

תנועת ההון של המשקיעים מהאג"ח הממשלתיות לעבר שוקי המניות כבר נמצאת בשיא של שנה, אך מרבית הנשאלים טענו כי זוהי רק תחילת הדרך ובקרוב תתרחש "הרוטציה הגדולה" בין האג"ח למניות.