המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; "היסודות חזקים"

ראש האירו-גרופ, ז'אן-קלוד יונקר, סבור כי התחזקות האירו מאיימת על כלכלות אירופה ■ סוגיית תקרת החוב וכן הורדת התחזיות של הבנק העולמי השפיעו על המסחר ■ ספר הבז' הצביע על פעילות כלכלית בינונית ■ אפל זינקה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר פרסום ספר הבז' שהצביע על פעילות כלכלית בינונית בחודשים דצמבר-ינואר, ועל רקע הסנטימנט השלילי שניצת בשווקים לאחר נאומו של ראש האירו-גרופ, ז'אן-קלוד יונקר, שהזהיר כי התחזקות האירו מאיימת על כלכלות אירופה. סוגיית תקרת החוב וכן הורדת התחזיות של הבנק העולמי השפיעו על המסחר, כמו גם דוחות גולדמן זאקס ו-JP מורגן.

"היסודות חזקים מאוד, רווחי הבנקים נראים טוב וגם אפל עולה היום", אומרת קרול פפר, מנכ"לית פפר אינטרנשיונל. "עם זאת, העובדה שהמדדים לא מתרוממים מצביעה על כך שאנשים מודאגים מעניין תקרת החוב".

ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, ז'אן-קלוד יונקר, המכהן גם כראש ממשלת לוקסמבורג, ציין היום כי התחזקות האירו כנגד הדולר מהווה סיכון חדש לכלכלה האירופאית - דווקא בזמן בו כלכלנים רבים מציינים כי נראה שהמשבר האירופי נמצא בריסון. נאומו היטה את המדדים המובילים באירופה ובאסיה לירידות שערים.

ובארה"ב, סוגיית תקרת החוב האמריקאי המשיכה גם היום להטריד את המשקיעים בוול סטריט - בעוד המחוקקים בארה"ב ינסו לאשר את העלאתה, בכדי למנוע "שיתוק" של הממשל כבר בעוד כחודש. בסיטי סבורים כי הסכם על העלאת תקרת החוב יתקבל בסופו של דבר, מה שיוביל לצניחת הדולר וייאלץ את ה'פד' להדפיס עוד כסף.

עוד הגיבו המשקיעים היום להודעת הבנק העולמי שחתך את תחזיות הצמיחה הגלובלית, כשהוא צופה צמיחה של כ-2.4% בשנת 2013 (לעומת תחזית קודמת של 3%). זאת, לאחר שהכלכלה הגלובלית הציגה צמיחה של כ-2.3% ב-2012. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו האמריקנית, מדד המחירים לצרכן נותר בחודש דצמבר ללא שינוי. מדד הליבה, המודד את השינוי במחירים לצרכן להוציא מחירי המזון ואנרגיה, עלה בשיעור של 0.1%.

עוד פורסם היום מדד הייצור התעשייתי, שעלה בדצמבר, זה החודש השני ברציפות, בשיעור של 0.3%. אנליסטים חזו עלייה של 0.2%. המדד של נובמבר עודכן כלפי מטה לעלייה של 1%, לעומת נתון מקורי של 1.1%. בכל הרבעון הרביעי נרשמה עלייה של 1%.

בנוסף פורסם מדד בטחון הקבלנים, שנותר בינואר ללא שינוי לאחר שהגיע בחודש דצמבר לרמתו הגבוהה ביותר מזה 6 שנים, מה שהצביע על התאוששות בשוק הדיור. המדד נותר על רמה של 47 נקודות, והוא גבוה ב-88% מרמתו בתקופה המקבילה אשתקד.

ספר הבז' שפורסם היום מראה כי כלכלת ארה"ב התרחבה בקצב צנוע עד מתון בחודשים דצמבר-ינואר. ספר הבז' מודד את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפדרל ריזרב. בחודשים המדוברים ההוצאות ושוק העבודה נמצאו בתקופת "המתנה" בשל החששות מהמדיניות הפיסקלית, על רקע סאגת הצוק הפיסקלי, צעדי הפדרל ריזרב, ונושא תקרת החוב.

אפל עלתה, הבנקים דיווחו

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 ממשיכה גם היום, כאשר לפני פתיחת המסחר דיווחו גולדמן זאקס ו-JP מורגן . (לסיפור המלא)

אי.ביי. תדווח אחר הנעילה, ומחר ידווחו אינטל , סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה .

מניית בואינג רשמה ירידה חדה על רקע התקלות הנמשכות במטוסי ה-787 שלה.

פייסבוק המשיכה לעורר עניין לאחר איכזבה את המשקיעים והכריזה על מנוע חיפוש חברתי חדש. החברה יצרה באזז גדול לקראת מסבית העיתונאים שכינסה הערב, ורבים סברו כי היא עשויה להכריז על סמארטפון חדש. (לסיפור המלא)

חברת גילת הודיעה היום על חתימת חוזה עם חברת חואוויי (Huawei) הסינית לאספקת פתרונות תקשורתbackhaul לרשתות סלולאריות, מסוג SkyAbis, למפעיל רשתות סלולאריות מוביל בדרום מזרח אסיה.

גיוון ריכזה עניין לאחר שאישרה אתמול את חשיפת "גלובס" משלשום, והודיעה כי היא מפסיקה את המגעים לרכישתה או למיזוגה, כחלק מהאסטרטגיה להרחיב את הצמיחה שלה ולמקסם את הערך לבעלי מניותיה.

פלוריסטם עמדה במוקד לאחר שדיווחה על כך שקיבלה את אישור מכון פול-ארליך, הרשות הרפואית בגרמניה לאישור תרופות ביולוגיות, להתחיל בשלב השני (Phase II ) של הניסויים הקליניים בתאי גזע מהשלייה, PLX-PAD, לחולים הסובלים מצליעה בינונית לסירוגין (IC), תת מחלה של מחלת טרשת העורקים.

אפל המשיכה לעמוד במוקד לאור דיווח העיתון שלשום "וול סטריט ג'ורנל" כי הביקושים לאייפון 5 כה חלשים, עד שהחברה נאלצה להפחית את ההזמנות שלה לרכיבים המשמשים לייצור האייפון. מניית אפל נחתכה ב-25.8% מאז השיא האחרון ב-19 בספטמבר.

אר.אר סאט (סימול בנאסד"ק: RRST ), הודיעה היום על הסכם לשיתוף פעולה עם קשת אשר עורכת שינויים באמצעי השידור שלה. RRsat תספק מגוון רחב של שירותים עבור קשת ובכללם חדר שידור והפצת תוכן עבור ערוץ 24 ושירותי Disaster Recovery (DR) עבור ערוץ 2.

מניית HP ריכזה עניין על רקע התעניינות של קונים פוטנציאליים לרכוש חלקים ממנה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]