"בתוך שנתיים תעמוד חריש כישוב מעורב למי שרוצה לגור בה"

עו"ד יואב זהבי, ממשרד זהבי בלאו ושות', שייצג את עמותת "נאות חריש" במכרזים בחריש: "בתוך שבועות או חודשים בודדים נגיש בשם "נאות חריש" היתרים"

"ועדת המכרזים נהגה בניקיון כפיים ופסלה קרטל אסור. הוועדה הוכיחה כי אי אפשר לסגור את חריש באמצעים פסולים לחרדים בלבד ואישרה כי חריש פתוחה לכולם. בתוך שבועות או חודשים בודדים נגיש בשם "נאות חריש" היתרים, ובתוך כשנתיים מהיום תעמוד חריש כישוב מעורב לכל מי שרוצה לגור בה".

כך אמר הערב עו"ד יואב זהבי, ממשרד זהבי בלאו ושות', שייצג את עמותת "נאות חריש". כזכור, המכתב ששלחה העמותה באמצעות עו"ד זהבי הוא שהתחיל את כל טלטלת המכרז לאחר שנסגר לפני למעלה מחודשיים. בעקבות המכתב זומנו העמותות לשימועים ונפסלו בסופו של דבר.

במקביל, נשמעים גם קולות הקוראים לא להסתפק בפסילת העמותות. "טרם ראיתי את נימוקי פסילת העמותות במכרז אך אם הסיבה היא אכן התיאום המוקדם שבוצע, אני מקווה שוועדת המרכזים לא תסתפק רק בפסילה ותעביר את המסמכים שבידה לבדיקת הממונה על ההגבלים העסקיים ויחידת החקירות שלו". כך אומר עו"ד ירון שביט, מומחה בדיני מכרזים ושותף מנהל במשרד עו"ד שנהב, קונפורטי, שביט ושות'.

עוד אומר שביט: "אם העמותות שנפסלו יחליטו לערער על ההחלטה, יש להניח שהדבר יגביר את הסיכוי להעברת הטיפול בנושא לבדיקת הגורמים האמונים על ביצוע חקירות פלילייות והגשת כתבי אישום, במידה ונמצא כי יש חשש לפלילים. יש לציין כי תיאום בין מגישי הצעות למכרזים בכלל, הוא נושא חמור ובעייתי ובתחום המקרקעין אף יותר. במקרקעין, תמיד מתעורר החשש שמי שיכול היה להרשות לעצמו להגיש הצעה גבוהה יותר, כבר ידע, או שהיה לו יסוד סביר להניח, שהוא יקבל "הקלות" כאלה ואחרות בעת הגשת היתרי הבניה - שיהפכו את ההצעה שיקרה שלו - להצעה משתלמת".