דיווח: הבנק המרכזי של יפן עשוי להשיק QE ללא הגבלת זמן

לפי הדיווח שפורסם ב"רויטרס", הבנק המרכזי של יפן (BOJ) עשוי להכריז על תוכנית לרכישות אג"ח ללא הגבלת כמות או זמן, במטרה לעמוד ביעד האינפלציה של 2%

לאחר שלפני כחודשיים הפדרל ריזרב האמריקאי הכריז על תוכנית לרכישת אג"ח ללא הגבלת זמן, כעת גם הבנק המרכזי של יפן עשוי לפעול בצורה דומה ולהכריז על תוכנית להקלה כמותית לא הגבלת זמן, כך לפי דיווח של "רויטרס".

לפי הדיווח, הבנק המרכזי של יפן (BOJ) עשוי להכריז על תוכנית לרכישת אג"ח ללא הגבלת כמות או זמן, במטרה להשיג יעד אינפלציה של 2%, (להעלות את היעד מ-1% ל-2%) כך לפי שני מקורות המקורבים לבנק היפני אותם מצטטים ב"רויטרס".

המקורות טוענים כי החלופה השנייה אותם שוקלים בכירים בבנק היא פשוט להודיע על הרחבת התוכניות להקלה כמותית, במסגרתם הבנק רוכש נכסים ומזרים הון לשווקים, מעבר ליעד הזמן המקורי - סוף 2013. (אך עם מגבלת זמן) חלופה נוספת אותה שוקל הבנק, היא ביטול הריבית שהוא משלם למוסדות פיננסים המפקידים אצלו את עודפי המזומנים שלהם. הריבית עומדת על 0.1% ושימשה כמעין ריבית עוגן לשווקים ביפן.

מאז נבחר ראש הממשלה החדש שינזו אבה לפני מספר שבועות, הבנק המרכזי של המדינה נתון בלחצים רבים לנקוט בצעדים מוניטרים נוספים כדי להמריץ את הכלכלה. זאת, לאחר שאבה הצהיר לאחר היבחרו כי בכוונתו לבצע פעולות אגרסיביות כדי לאושש את הכלכלה הדועכת של המדינה. הצהרות אלו גררו את הין היפני מטה ומנגד הזניק את שוק המניות המקומי.