נתניהו: למרות הגירעון, אעשה הכול כדי לא להעלות מסים

גם הגירעון שהוכפל וגדל לרמה של כ-39 מיליארד שקל לא מפחידים את ראש הממשלה ■ בריאיון לערוץ 2 הוא מבטיח כי אחרי הבחירות הוא לא יכביד על האזרחים בהטלת מסים חדשים ■ "אם הכלכלה העולמית תקרוס, המצב ישתנה"

72 שעות לפתיחת הקלפיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו עונה לכלל ראשי המפלגות שהתארחו הערב באולפן "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 בעימות האחרון לקראת הבחירות. נתניהו השיב למבקריו, שחלקם עתידים להפוך לשותפים בממשלתו הבאה במידה וירכיב אותה, וניסה להסביר את הירידה בסקרים של "הליכוד ביתנו" לקראת רגעי ההכרעה ביום שלישי הקרוב.

את הכותרת של דבריו שמר נתניהו לסוף. למרות הגירעון בתקציב שגדל עד לרמה של פי 2 מהערכות של משרד האוצר התחייב ראש הממשלה לא להעלות מסים. "אני מתכוון לא להעלות מסים, אעשה כל שביכולתי כדי לא להעלות מסים. זו התחייבות מאוד אחראית - אני לא יודע אם לא תהיה קריסה בשווקים העולמיים, ואז המצב יהיה שונה. כפי שאני רואה את הדברים היום, אני לא מתכוון להעלות מסים".

לפני כן חזר נתניהו על רוב המסרים שמלווים את מסע הבחירות שלו בשבועות ובחודשים האחרונים. ראש הממשלה קרא לבוחרים להימנע מלהצביע למפלגות קטנות ולמנוע פיצול. "יש ריבוי של מפלגות, כל אחת מושכת למקום אחר ואי אפשר לנהל ככה מדינה. האתגרים גדולים וכדי לעשות את הדברים, צריך מפלגת שלטון גדולה".

כשנשאל על הרכבת הקואליציה ביום שאחרי הבחירות בחר נתניהו להתייחס דווקא לאויבים של ישראל בסביבה הקרובה. "הקואליציה הראשונה שאני מסתכל עליה, היא הקואליציה של האויבים שלנו. אחמדינג'אד, נסראללה ומשעל האויבים שלנו רוצים לדעת אם מפלגת השלטון התכווצה או התחזקה".

"רוב אזרחי ישראל רוצים שאני אמשיך להוביל את המדינה"

נתניהו גם השיב לבנט שתקף אותו ישירות באולפן פגוש את העיתונות וטען שראש הממשלה עשה מהלך שפל כשתקף את אנשי מפלגתו ואנשי ההתיישבות והציונות הדתית. "זה קשקוש", טען נתניהו. "אני מאוד מעריך את הציבור הדתי-לאומי. הם חלק מציבור הליכוד וחלק מהנהגת המדינה. רוב הציבור הדתי-לאומי מתנגד להדרת נשים ולסרבנות וטוב שכך. והם ימשיכו לקבל את הייצוג שלהם בתוך הליכוד. אני דוחה את דבריו של בנט, זה לא מקובל עליי".

אחר כך נשאל ראש הממשלה על הכתף הקרה לה הוא זוכה מנשיא ארה"ב ברק אובמה שצוטט השבוע כאומר שנתניהו פועל דווקא נגד האינטרסים של ישראל. האמירה הזאת פורשה על ידי רבים כסוג של נקמה על תמיכתו של נתניהו במיט רומני בבחירות בארה"ב. "אני קיבלתי את רומני כאן בדיוק כפי שקיבלתי את אובמה. לא התערבנו במערכת הבחירות בארה"ב. יחסי ישראל ארה"ב מושתתים על אינטרסים עמוקים מאוד. ראינו את זה עכשיו במבחן עמוד ענן. אני מאוד מעריך את ההתייצבות של אובמה מאחורינו. לא גמרנו את זה עם גולדסטון. הצלחנו לרתום גם את שאר המדינות בעניין האירני. יש חילוקי דעות עם ארה"ב, אך ראש ממשלה צריך לדעת לעמוד מולה".

3 ימים לפני שככל הנראה יוטל על נתניהו להרכיב ממשלה בפעם השלישית, המאמצים להרכבת ממשלה בראשותו מסתמנים כמסובכים מאוד. במסגרת סוללת הריאיונות של מועמדי המפלגות המתחרות שהגיעו לאולפן "פגוש את העיתונות", הצהירה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' כי לא תיכנס לממשלת נתניהו בשום מצב. "לא אכנס לממשלה בראשותו גם אם זו תהיה ממשלת חירום", אמרה יחימוביץ' והביעה תקווה שיו"ר התנועה ציפי לבני, תחבור אליה לאחר הבחירות על מנת ליזום מהלך להקמת ממשלה חלופית.