בנה"פ: בשנים בהן ניצח השמאל בבחירות - הבורסה עלתה

בנק הפועלים מנסה לחזות מה יקרה לשוק המניות לאחר הבחירות, אך מדגיש: לבחירות הנוכחיות צפויה להיות השפעה מינורית על שוק המניות ■ כלכלני הבנק מסבירים בנוסף כי ישנה השפעה מהותית של המצב הכלכלי בזמני הבחירות

אזרחי ישראל יילכו מחרתיים (ג') לבחור את נציגיהם לכנסת ה-19, וכלכלני בנק הפועלים מנסים היום לבדוק את ההשלכות הצפויות מאירוע זה על שוק המניות. בשורה התחתונה, מעריכים בבנק הפועלים כי לבחירות הנוכחיות צפויה להיות השפעה מינורית על שוק המניות. "להערכתנו, בטווח הקצר עלול השוק לסבול מחולשה, פחות בגלל הבחירות עצמן, ויותר בגלל החשש מפני תקציב הכולל שורת גזירות כלכליות, ובשל האתגרים מולם צפויה הכלכלה המקומית להתמודד בחודשים הקרובים", נכתב.

בבחינת העבר, שוק המניות הראה תגובה די ברורה בנוגע לזהות המנצח בבחירות, והוא מעדיף את השמאל במדינה. בשנים 1988, 1996, 2001 ו-2009, שנים בהם הימין זכה, השוק ירד בחודש הראשון שלאחר הבחירות. בשנים 1992, 1999 ו-2003, אז זכה השמאל (ב-2003 זכה אומנם אריאל שרון, אך הוא הבטיח אופק מדיני), עלה השוק בחודש שלאחר הבחירות.

עם זאת, באותן השנים גם המצב הכלכלי השפיע במידה רבה על השוק. השנים שבהן נרשמו עליות לאחר הבחירות היו שנים טובות מאוד לכלכלה הישראלית - 1992 הייתה שנת העלייה הגדולה והפריחה הכלכלית, 1999 הייתה שנת פריחת ההיי טק ו-2003 הייתה השנה שבה חזרה הכלכלה העולמית למסלול החיובי, ועמה גם הכלכלה המקומית.

בנק הפועלים
 בנק הפועלים