קרבות מחירים: איפה קונים ק"ג עוף ב-2.5 שקלים?

קרבות המחיר בין רשתות השיווק במודיעין נמשכים כבר 3 חודשים, ומוצרים רבים נמכרים במחירי הפסד בסניפי רמי לוי, שופרסל דיל, מגה בול ומחסני כמעט חינם ■ רמי לוי: אנחנו לא מפסידים בסניף במודיעין ובאף מקום

3 חודשים אחרי פרוץ קרב המחירים בין רשתות השיווק במודיעין, מלחמת המחירים בעיר ממשיכה להשתולל. בסוף השבוע האחרון נמכר ק"ג עוף טרי בשופרסל דיל וברמי לוי שיווק השקמה במחיר של 2.49 שקלים לק"ג בלבד, מוגבל ל-4 ק"ג ללקוח. במגה בול עמד המחיר על 2.99 שקלים לק"ג, ואילו במחסני כמעט חינם נמכר העוף ב-7.9 שקלים לק"ג.

בכל המקרים מדובר במחיר הפסדי לרשתות, שכן מחירו של ק"ג עוף טרי לרשת השיווק עומד היום על כ-14.5 שקל לק"ג (לפני מע"מ).

מלבד קטגוריית העוף הטרי, קרבות המחיר מתמקדים גם בירקות ופירות, מים מינרליים, דגני בוקר, שמן, ושורה של מוצרים נוספים כמו למשל קטשופ וכדומה. המבצעים מותנים ברובם בקנייה מעל 100 שקל בסניפים ומוגבלים בכמות.

העילה לפרוץ מלחמת המחירים הייתה פתיחת הסניף השני של רשת רמי לוי שיווק השקמה בעיר, סניף שנפתח באוקטובר 2012 ממש בצמוד לסניפים של שופרסל דיל, מגה בול ומחסני כמעט חינם. חנוכת הסניף פתחה חזית מחירים בין שופרסל לרמי לוי, שאליה הצטרפו גם מגה בול ומחסני כמעט חינם.

שופרסל ורמי לוי מובילות היום את רמת המחירים הנמוכה ביותר בעיר וזוכות לתנועה ערה של קונים, לעומת תנועה דלילה של קונים בסניפי מגה בול ומחסני כמעט חינם.

מגה בול יישרה קו עם חלק גדול מהמבצעים, ואילו מחסני כמעט חינם נתנה תחילה מענה בקטגוריית הירקות והפירות, אך כעת היא נותנת מענה חלקי בקטגוריית העוף בלבד, ועל כן נפגעת במכירות.

מחירי רצפה ניתן למצוא גם בחלקי העוף השונים כמו כרעיים, שניצל וחזה עוף, שנמכר בסביבות 9.8 שקלים לק"ג.

מחירי העגבניות והמלפפונים עומדים בשופרסל על 59 אגורות לק"ג, בזמן שמחירם הסיטונאי עומד על 5.8 שקלים לעגבניות ו-4 שקלים למלפפונים.

בנוסף מציעה שופרסל קלמנטינה ב-1.79 שקלים, בננות ב-1.89 שקלים וכן מוצרים הנמכרים ללא התניה וללא הגבלה כמו למשל גזר ב-75 אגורות, בצל ב-1.19 שקלים, תפוחי אדמה ב-1.29 שקלים וכרוב ב-1.1 שקלים.

לצד מוצרים אלה, בשופרסל דיל ניתן למצוא עוד מספר רב של מוצרים במחירי רצפה, כמו שמן קנולה ב-5.99 שקלים, קורנפלקס תלמה ב-9.79 שקלים, קטשופ אסם ב-6.69 שקלים ועוד.

ברמי לוי שיווק השקמה מציעים מחירים דומים במרבית המוצרים, להוציא את המלפפון הנמכר 3.9 שקלים לק"ג.

רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, אומר כי הסניף השני שפתח בעיר הביא לגידול של 60% בפדיון הרשת במודיעין.

- ציפית לקרבות מחיר כל-כך ארוכים?

"בכל מקום שאני מגיע אני מצפה לתחרות ארוכה".

- אתה הפסדי במודיעין?

"לא. אנחנו לא מפסידים באף מקום".

מחירי רצפה במודיעין
 מחירי רצפה במודיעין