שתי מכוניות חשמליות-אישיות ראשונות מסוג רנו "TWIZI" נחתו בארץ - כך נודע ל"גלובס". המכוניות עתידות לקחת חלק בניסוי לתחבורה עירונית אישית ידידותית לסביבה בשיתוף עם עיריית כפר סבא.

המכונית, שאורכה 2.32 מ', בלבד מיועדת לשני נוסעים, זה מאחורי זה, והיא מצוידת במנוע חשמלי ובסוללת ליתיום איון נטענת. משקלה הכולל נמוך מ-450 קילו. הדגם הבסיסי שלה מצויד במנוע חשמלי בהספק 5 כ"ס ומהירותו המרבית מוגבלת ל-45 קמ"ש. ברוב מדינות אירופה ניתן לנהוג מדגם זה מגיל 16.

הדגם החזק יותר מצויד במנוע בהספק 17 כ"ס ומסוגל להגיע ל-80 קמ"ש. טווח הנסיעה של המכונית מגיע לכ-100 קילומטרים בין טעינות. המכונית מגיעה עם מטען מיוחד, שמאפשר לטעון אותה מכל שקע חשמלי ביתי בקצב של כשלוש וחצי שעות לטעינה מלאה.

מחיר המכונית באירופה מתחיל בכ-7,000 אירו, פלוס דגמי חכירה חודשיים לסוללה של כ-50 אירו. הדגם החזק יותר עולה כ-7,700 אירו פלוס דמי חכירה. אם יחס המחיר הזה יישאר גם בישראל, שבה מוטל על רכב חשמלי מס קנייה בשיעור של כ-10% בלבד, עשויות המכוניות לעלות 50-60 אלף שקל לצרכן אחרי מע"מ. עם זאת, ככל הידוע קרסו עדיין לא קיבלה החלטה האם לשווק את המכונית לקהל הרכב ובאיזה אופן.

יצוין, כי עיריית כפר סבא מנסה כבר מזה מספר שנים ליישם מודל של תחבורה עירונית ידידותית לסביבה. ב-2008 חתמה העירייה על חוזה להצטיידות ברכב חשמלי ארבע-גלגלי זעיר עם חברת בת של "גרניט הכרמל" אולם זה לא צלח.

העירייה גם הייתה אחת הראשונות שאפשרו ל"בטר פלייס" לפרוש בעיר רשת טעינה לכלי הרכב החשמליים שלה. גם עיריית תל-אביב בוחנת כיום מודל דומה להחכרת כלי רכב חשמליים-אישיים.

עדיין לא ברור באיזה אופן יפעלו המכוניות במסגרת ה"פיילוט" בכפר סבא אולם ככל הנראה ייבחן מודל של "שיתוף כלי רכב" והשכרה על פי שעה, בדומה למודל, שבו מופעלות כיום המכוניות הללו בפאריס. כפי שנחשף ב"גלובס", קיבלה הממשלה החודש החלטה שקוראת להסדרת התקינה והשירות לכלי רכב בקטגוריה "L" - שאליה משייכת ה-TWIZZY - ולבחינת הקלות מס והטבות נוספות, שיעודדו שימוש בכלי רכב כאלה במרחבים עירוניים.