נתניהו: "נבנה ממשלה רחבה"; לפיד: "יש עלינו אחריות כבדה"

נתניהו ולפיד נאמו במקביל - באירועים נפרדים ■ נתניהו: "נשלב ידיים בממשלה רחבה ויחד נצליח" ■ מבטיח "שוויון בנטל" ■ יאיר לפיד: נחדש את התהליך המדיני ונוזיל את הדירות; רוצה ממשלה רחבה

רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד נאמו הלילה - במקביל אך באירועים נפרדים - באופן שמסמל באופן הטוב ביותר את הבחירות לכנסת ה-19: שני האישים הללו יצטרכו ככל הנראה לשלב ידיים כדי להקים ממשלה.

"תודה רבה לאזרחי ישראל. שוב הוכחתם שישראל היא דמוקרטיה תוססת דינמית דמוקרטיה למופת ואני גאה להיות ראש הממשלה שלכם", אמר נתניהו אל מול קהל מצומצם ואולם כמעט ריק. "אני מודה לכם שנתתם לי את ההזדמנות בפעם השלישית להנהיג את מדינת ישראל. זוהי זכות גדולה".

"זוהי גם הזדמנות גדולה לערוך שינויים שאזרחי ישראל מייחלים להם שישרתו את כלל אזרחי ישראל. אני מתכוון להוביל את השינויים הללו ולצורך זה עלינו להרכיב ממשלה רחבה ככל הניתן והתחלנו במשימה הזו כבר היום. הממשלה שנקים תתבסס על העקרונות הבאים: עוצמה ביטחונית אל מול האתגרים שלפנינו, ובעיקר למנוע מאיראן נשק גרעיני. שנית, אחריות כלכלית מול המשבר הגלובלי המתמשך. שלישית - אחריות מדינית בחתירתנו לשלום אמת. רביעית - הגברת השיוויון בנטל; וחמישית - הפחתת מחירי יוקר המחיה ובראשם הפחתת מחירי הדירות בישראל".

נתניהו הוסיף כי "מערכת הבחירות מאחורינו והאתגרים והמשימות הללו לפנינו. אני רואה שותפים רבים למשימה הזו. אנחנו נשלב ידיים בממשלה רחבה ויחד נצליח".

כאמור, במקביל לנאום ביבי נשא גם לפיד דברים ואמר: "לפני 10 שנים בדיוק, בלילה כמו הלילה הזה, ישבתי בבית הוריי, כשמפלגת שינוי זכתה ב-15 מנדטים. כולנו צחקנו ואז ראינו שאבא נשאר לשבת בכסא שלו, רציני ומהורהר. שאלתי אותו מה קרה והוא אמר: הרגע הבנתי את כובד האחריות המוטלת עליו. לא הבנתי אותו, אבל אני מבין אותו הלילה. אחריות כבדה הונחה הלילה על כתפינו".

לפיד דיבר, בין היתר, על חידוש התהליך המדיני ועל האפשרות להעניק לזוגות צעירים דירה בישראל. הוא דיבר גם כן על הקמת ממשלה רחבה, ממש כמו נתניהו.

"מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים לא מבוטלים: משבר כלכלי שמאיים לפגוע במעמד הביניים, עולם שמנדה אותנו... יש רק דרך אחת שנוכל לעמוד באתגרים הללו: ביחד. אזרחי ישראל אמרו היום לא לקיצוניות, לא לאנטי-דמוקרטיה", אמר לפיד.