סיליקום פרסמה דוחות חזקים - המניה זינקה יותר מ-20%

‏ברמה השנתית סיליקום צמחה ב-23%, להכנסות של 48.7 מיליון דולר, הרווח הנקי הסתכם ב-9.9 מיליון דולר ■ החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד ■ ‎‎המנכ"ל, שייקה אורבך: "השווקים שלנו כמעט אינסופיים"‏‏

‎‎זינוק של קרוב ל-20% במחיר מניית סיליקום אמש בוול סטריט והיום (ה') באחד העם, הוביל אותה לשיא של למעלה מ-5 שנים. מחזור המסחר היה גבוה במיוחד - כמעט פי 17 מהממוצע. הזינוק הגיע על רקע דוחות כספיים חזקים לסיכום 2012, אך כבר כמה חודשים שסיליקום נמצאת במגמה חיובית. המניה נסחרת כעת במחיר של כ-23.4 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 162 מיליון דולר.

סיליקום , ספקית פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת, רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 16.7 מיליון דולר, ובכך הציגה צמיחה דו-ספרתית, הן ביחס לרבעון המקביל והן ביחס לרבעון הקודם. הרווח הנקי הסתכם ב-3 מיליון דולר, ואילו הרווח ‏Non GAAP‏ הגיע ל-3.4 מיליון דולר. ההפרש מוסבר בהוצאות התגמולים לעובדים, וכן בהוצאות בסך 165 אלף דולר שקשורות לרכישת חברה, אשר לבסוף לא יצאה אל הפועל.

‏ברמה השנתית סיליקום צמחה ב-23%, להכנסות של 48.7 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-9.9 מיליון דולר, והרווח ‏‏Non GAAP‏ עקף לראשונה את רף ה-10 מיליון דולר והגיע ל-10.6 מיליון דולר (שהם 1.53 דולר למניה). סיליקום הודיעה באחרונה שתחלק עד 50% מרווחיה כדיבידנד.‏

‎‎מחפשת רכישות

‏‎‎בקופת החברה היו בסוף השנה מזומנים והשקעות בסך 56.9 מיליון דולר. בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדוחות, ציין נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, שהחברה מחפשת רכישות, למרות שהיא צומחת גם בלעדיהן. "הייתה לנו שנה פנומנלית ואנחנו מרוצים מאוד", אמר אורבך. הוא הוסיף שלא מדובר באירוע חד-פעמי, והצפי הוא לצמיחה מואצת ומהירה מהגידול בשוק גם ב-2013 ואחריה.

‏‏"המומנטום החזק שלנו נמשך. עם סל מוצרים נפלא וצומח, פלטפורמת לקוחות שאין כמותה, מוניטין מעולה ושווקים כמעט אינסופיים, אנו ממוצבים להמשיך להשיג צמיחה חזקה, רווחים וערך לבעלי המניות שלנו", אמר אורבך.

בעל המניות העיקרי בסיליקום הוא זהר זיסאפל, שמחזיק ב-21.6% מהמניות, בשווי נוכחי של 35.3 מיליון דולר.‎‏