הנשיא פרס: לא ברור איך תיראה הממשלה הבאה

נשיא המדינה, אמר את הדברים במסגרת נאומו במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי שבדאבוס ■ על איראן: "איראן רוצה להפוך להגמון של האיזור ואף אחד לא יכול להסכים למצב הזה לרבות מדינות ערב"

"אנו טרם יודעים לאן הממשלה הבאה צועדת. צריכים להמתין עוד כמה ימים עד התוצאות הרשמיות ואז אחליט, אחרי התייעצות עם כל שאר המפלגות. עד אז אני חייב להישאר שקט", כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, בנאומו במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי שבדאבוס.

לגבי האביב הערבי הוא אמר כי הוא שם קץ לדיקטטורות. "אני לא ממליץ להקים דיקטטורות היום במזרח התיכון. אכן היו בחירות במצרים אבל בחירות דמוקרטיות לא פותרת את כל הבעיות יש שם הרבה בעיות בעיקר כלכליות, עוני ואבטלה".

לדבריו, "אי אפשר להמשיך ולהפלות נשים. מי שמפלה נשים, מפלה את הדורות הצעירים. הצעירים לא ירימו ידיים ולא יוותרו על תעסוקה ועל חיי כבוד".

לגבי המצב בסוריה הוא אמר: "הנפילה של אסד היא עניין של זמן. השאלה מי ייקח את המושכות. אני מציע שהאומות הערביות ייקחו שליטה כי רק הערבים מבינים מה קורה שם. כמובן שתוך תמיכה של ארה''ב והאו''ם שכדאי שיום אחרי ישלח את הכוחות שלו לכמה שנים.

הנשיא התייחס בדבריו גם לסוגייה האיראנית וכינה אותה מרכז טרור עולמי: "איראן רוצה להפוך להגמון של האיזור ואף אחד לא יכול להסכים למצב הזה לרבות מדינות ערב. הם גם מרכז טרור ומעודדים טרור מוונצואלה ועד סודן. הם בונים נשק גרעיני שמאיים על העולם כולו לא רק ישראל".

פרס הוסיף ואמר כי "העולם לא יכול לאפשר שהכלכלה העולמית תיפול בידיים של האנשים הללו. המדיניות של נשיא אובמה היא הנכונה והיא אחראית: אתה צריך להתחיל לנסות לפתור את הבעיה באמצעים פוליטיים וכלכלים ולא ביריות על ההתחלה. חייבים להמשיך לנסות את הכלים הכלכליים אבל האופציה הצבאית חייבת להיות מונחת על השולחן כי אם הם יודעים שרק סנקציות כלכליות על שולחן, לא תהיה הרתעה".

דאבוס
 דאבוס