30 הרוגים במצרים: "מורסי הורה על שימוש מוגזם בכוח"

גל אלימות חדש שוטף את השכנה מדרום, אחרי שבית משפט גזר עונשי מוות על 21 נאשמים שהורשעו באחריות למותם של עשרות אזרחים בקטטה המונית במשחק כדורגל אשתקד

האלימות ממשיכה להשתולל ברחבי מצרים: בצהריים איימו ארגוני האופוזיציה להחרים את הבחירות לפרלמנט בקהיר, שנקבעו להיערך באפריל הקרוב, אם המשטר החדש לא ישליט סדר ויביא לסיום המשבר שמטלטל את המדינה. הם הפנו אצבע מאשימה לעבר הנשיא מוחמד מורסי וטענו כי הורה על שימוש מוגזם בכוח. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי ביממה החולפת נהרגו כ-30 בני אדם בכמה מוקדים של עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין אזרחים.

מניין ההרוגים משעות הבוקר עומד על כ-30 בני אדם, כשבנוסף פונו לבתי חולים כ-200 נוספים, אחרי שגל עימותים נוסף שטף את העיר פורט סעיד, בעקבות החלטת בית משפט מקומי לגזור עונש מוות על 21 נאשמים שהורשעו באחריות לאסון שהתרחש במהלך משחק כדורגל אשתקד.

באירוע הקשה אז נהרגו 74 אזרחים, בעקבות קטטה המונית שפרצה בין אוהדי קבוצות כדורגל יריבות. הוצאתם להורג של הנאשמים שנידונו למוות תיערך בכפוף לאישור מטעם המופתי של מצרים. הקראת גזר הדין הועברה היום בשידור ישיר בטלוויזיה הממלכתית של המדינה ובסיומה פצחו בקריאות שמחה קרובי ההרוגים, שישבו באולם והניפו את תמונות יקיריהם.

ניסיון לפרוץ לבית הכלא

זמן קצר אחר כך פרצו בעקבות ההחלטה מהומות והתפרעויות. בין היתר, דווח כי בני משפחות הנידונים למוות יידו אבנים לעבר בית הסוהר שבו הם כלואים ואף ניסו לפרוץ לתוך המתחם. במהלך העימותים נהרגו לפחות שני קציני משטרה וכמה אחרים נפגעו.

חלק מאותם קרובי משפחה של הנאשמים, יחד עם תומכיהם, פתחו במסע ונדליזם ברחובות פורט סעיד והשחיתו בתי עסק, מכוניות ושלטים. כוחות הביטחון המקומיים הוזעקו למקום ופיזרו את ההמון הזועם באמצעות גז מדמיע.