גורמים בליכוד: "היחס לבנט משפיל ונובע ממניעים אישיים"

לאחר המפלה בבחירות, נשמעת ביקורת במפלגת השלטון על הקמפיין הממוקד נגד יו"ר הבית היהודי ■ גורמים בליכוד טוענים כי ההתקפות על בנט חיזקו את יאיר לפיד ואומרים כי מדובר בשותף לגיטימי, שזוכה ליחס לא ראוי

הרוחות בליכוד סוערות בעקבות המפלה בבחירות, וגורמים במפלגה פותחים פה על קמפיין הבחירות ובעיקר על הקמפיין הממוקד נגד נפתלי בנט ו"הבית היהודי", שגרם לטענתם לזליגת מנדטים ליאיר לפיד.

אותם גורמים אומרים כי היחס כלפי בנט לא ראוי, משפיל ונובע ממניעים אישיים. הם מדגישים כי יו"ר הבית היהודי הוא שותף לגיטימי ומביעים תמיהה כיצד יכול להיות שמיד אחרי הבחירות ביבי מדבר עם דרעי ולפיד, ולא מדבר עם בנט?.

בליכוד ממשיכים לנסות ולהבין כיצד איבדה המפלגה מכוחה וקיבלה רק 31 מנדטים. בראיון ל"פגוש את העיתונות" אמר שר התחבורה ישראל כץ: "רצינו יותר מנדטים. נבדוק וננתח בצורה מקצועית איפה היה פחות ולמה".

השר כץ אמר כי העובדה היא שמתחילת המירוץ הזה היה ברור שנתניהו הוא ראש הממשלה הבא, והביטחון הזה פגע בליכוד. "כל הקמפיין היה לא רק לשכנע שביבי ראש הממשלה, אלא שהליכוד צריך הרבה מנדטים", הסביר כץ. "הציבור ראה שביבי יהיה ראש ממשלה והעדיף לחזק אחרים. באופן יחסי, ההישג הוא לא מה ששאפנו לו".

עם זאת, הוא הדגיש שלמעלה מ-80 ח"כים שמיוצגים בכנסת החדשה נמצאים בסיעות שהודיעו שהן רוצות לשבת בממשלת נתניהו. "אנחנו רוצים שכמה שיותר מפלגות תהיינה בתוך הממשלה, שתהיה ממשלה רחבה שתוכל לטפל בתחומים המדיני, החברתי והכלכלי".