קרן פרמירה בוחנת רכישת השליטה בגיוון אימג'ינג

נציגי קרן הפרייבט אקוויטי ביקרו במשרדי גיוון ביוקנעם ■ לאחרונה הודיעה דסק"ש כי היא פועלת למכירת השליטה בחברה

נציגי קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה ביקרו בשבוע שעבר במשרדי גיוון אימג'ינג שביוקנעם, במסגרת ניסיונה של קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר למכור את השליטה בחברה. כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה, קרן פרמירה אינה הגוף הבינלאומי היחיד שמתעניין ברכישת השליטה בגיוון.

גיוון , שפיתחה גלולת מצלמה לאבחון מערכת העיכול, ניסתה בחודשים האחרונים לקדם תהליך למכירתה במקשה אחת, אך כיוון שלא הוצעו לה הצעות אטרקטיביות לטעמה, החליטה לוותר על התהליך לפני כשבועיים.

בד בבד, דיווחה בעלת השליטה בגיוון, דסק"ש מקבוצת אי.די.בי, כי היא פועלת לממש את מניותיה בחברה. מדובר ב-46% ממניות החברה, שמוחזקות על ידה - 15.2%מחזיקה דסק"ש ישירות, ו-31% על ידי החברה הבת שלה, אלרון (לרבות כ-9% מהחברה שמחזיקה RDC-רפאל, שמוחזקת בשיעור 50.1% על-ידי אלרון).

מאז הדיווח של גיוון על הפסקת תהליך המכירה שלה, איבדה מניית החברה 12.6% מערכה. שווי השוק הנוכחי של גיוון בנאסד"ק ובתל אביב הוא 493 מיליון דולר. מכאן ששווי גרעין השליטה שעומד למכירה הוא כ-227 מיליון דולר, ומן הסתם ציפיות המוכרים הן להשיג פרמיה נאה של עשרות אחוזים על מחיר השוק.

בעבר דובר על כך שנוחי דנקנר, בעלי אי.די.בי, רואה בגיוון פוטנציאל גדול עם מכירות של מיליארד דולר בשנה. נציין כי בשנת 2012 החברה רשמה מכירות של כ-190 מיליון דולר. ככל הנראה, חלק מהסיבה לכך שעסקה למכירת גיוון לא הבשילה, היא פערים בשווי שבין הסכום שביקשה החברה לבין זה שרוכשים פוטנציאליים הסכימו לשלם.

מחכה לשני אישורי שיווק

קרן פרייבט אקוויטי היא רוכשת פוטנציאלית סבירה ביותר לגיוון, במצב הנוכחי. עד לפני שבועיים החברה עמדה למכירה כיחידה אחת, והרוכשות הפוטנציאליות היו בעיקר חברות מכשור רפואי גדולות, שמעוניינת לגוון את מקורות הצמיחה שלהן. מרגע שדובר על מכירת גרעין שליטה, ולא את החברה כולה, עולה הסבירות שהרוכש יהיה גוף פיננסי שינסה להשביח את גיוון, ובעתיד לממש את החזקתו בפרמיה.

בחודשים הקרובים צפויים שני אירועים שעשויים להשפיע לטובה על התמחור של גיוון. החברה מצפה לקבל אישור לשיווק הגלולה לאבחון המעי הגס (Colon2) ביפן בתוך כשנה, וכן אישור דומה צפוי להתקבל גם בארה"ב מאוחר יותר.

קרן פרמירה היא קרן פרייבט אקוויטי אירופית, שהוקמה בשנת 1985 ומנהלת השקעות בהיקף של כ-20 מיליארד אירו. כמחצית מהשקעות הקרן מבוצעות באירופה, 41% מהן במזרח התיכון, והיתר באסיה ובצפון אמריקה.

בין החברות שבהן השקיעה הקרן נמצאת חברת האופנה הוגו בוס, חברת השבבים Freescale, ואתר הגנאלוגיה Ancestry.com, שנרכש באחרונה תמורת 1.6 מיליארד דולר.

ישראל אינה זרה לפרמירה. הקרן רכשה בשנת 2011 את השליטה בחברת נטפים מהקיבוצים חצרים, יפתח ומגל, ומקרן מרקסטון, בהשקעה של 800 מיליון אירו. עוד קודם לכן, הקרן רכשה את השליטה בחברת הטכנולוגיה NDS, שחלק ניכר מפעילותה הוא בישראל, לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר. כעבור שלוש שנים, במארס 2012, מימשה פרמירה את החזקתה ומכרה את NDS לסיסקו תמורת 5 מיליארד דולר.

שמה של פרמירה עולה לא פעם כרוכשת פוטנציאלית לחברות ישראליות ממגזרים שונים. כך היה למשל עם חברת התקשורת פרטנר לפני מכירתה לאילן בן דב, ובאחרונה שמה עלה בקשר למכירתה של חברת אבן קיסר הקיבוצית, שנסחרת בוול סטריט. לפני כשנתיים ניהלה קרן פרמירה מגעים לרכישת חברה אחרת מקבוצת אי.די.בי - כלל ביטוח, בעסקה שלבסוף לא יצאה אל הפועל.