הכירו את האפליקציה שתעשה לכם סדר בעולם האפליקציות

חברת youAPPi מנסה לפתור את הבעיה של מפתחי האפליקציות להגיע אל הקהל הרלוונטי עבורם

השנה צפויות חנויות האפליקציות של גוגל ואפל לחצות לראשונה את קו מיליארד האפליקציות. על אף אפשרויות הבחירה הרבות עבור המשתמשים, מפתחי האפליקציות לא שמחים כל-כך מגודלן ההולך ומתהווה של החנויות, שכן ככל שיש יותר אפליקציות, כך יותר קשה למצוא את האפליקציות שלהן. בדיוק כמו קניון ענקי, שאפשר ללכת לאיבוד בין מאות החנויות שבו, מבלי להגיע אל חלונות הראווה של כולן.

חברת youAPPi, שהקימו לפני שנה משה וקנין (מנכ"ל), עופר גרנט (סמנכ"ל טכנולוגיות) וגור לביא (סמנכ"ל מוצר), אמורה לסייע למפתחים לבלוט במקום שאחרים הולכים בו לאיבוד. "הגענו למסקנה שכל העניין של חנויות גדולות של אפליקציות זה לא מודל נכון להפצה למשתמשים בצורה חכמה. זה מודל המוני אבל הוא לא יעיל", אומר וקנין. הוא עצמו ניהל בעבר את רשת הפרסום בסלולר Todacell, בעוד גרנט עבד הרבה שנים בחברת ריטליקס ולביא שעבד במשך שנים בחברת סכמה.

המערכת מותקנת ביותר מ-15 אתרים בעולם

וקנין מסביר כי youAPPi קמה לסייע לפתור את הבעיה שבעלי אפליקציות לא מצליחים להגיע למשתמשים רלוונטיים במבנה הנוכחי של חנויות האפליקציות.

לדבריו, youAPPi מציעה אלטרנטיבה - במקום שבעלי האפליקציות ישקיעו הרבה כסף כדי שאנשים יחפשו אותם בחנות, אנחנו מציעים להם ערוץ הפצה אחר - להגיע לפעילות שלהם דרך מהלכים שהם עושים באתרים שונים. "אם משתמש נכנס לאתר 'גלובס', יש לנו חלק בתוך האתר שימליץ על אפליקציות שמתאימות למשתמש ולטקסט שהוא קורא ב'גלובס'", מסביר וקנין את הרעיון. "יצרנו קשר עם בעלי אתרי תוכן סלולרי או אפליקציות והם הוסיפו חלק קבוע באתרים שנקרא Recommends apps for you. הם מטמיעים קוד API שלנו ובעל האתר מעביר אלינו נתונים על הגולשים שלו ועל קטגוריות התוכן שהם קוראים ואז אנחנו מנסים לנתח ולהבין את הטעם שלפיו הוא צורך אפליקציות".

לדברי וקנין, מערכת ההמלצות מותקנת ביותר מ-15 אתרים בעולם אבל כרגע הם לא עובדים עם אתרים ישראליים. באשר לסוג האפליקציות מבהיר וקנין, כי "אנחנו מקדמים רק אפליקציות חינמיות, שמשלמות על הבאת משתמשים".

אחד מלקוחות החברה היא רשת Dunkin' Donuts, שמשלמת 2.5 דולר על כל התקנה של האפליקציה שלה. "הרשת רוצה שאנשים יורידו את האפליקציה, יזמינו דרכה דונאטס וכמובן יחזקו את המותג", אומר וקנין ומוסיף כי "ברגע שמשתמש מוריד את האפליקציה, אנחנו מחייבים. זה לא משנה אם הוא הסיר אותה חצי שעה אחרי". החברה עובדת עם כ-100 אפליקציות, כשלדברי וקנין מדובר בחברות עם כיסים עמוקים, שמשקיעים מאות אלפי דולרים בפלטפורמה כדי להגיע לקהל גדול.

youAPPi

■ מייסדים: משה וקנין (מנכ"ל), עופר גרנט (סמנכ"ל טכנולוגיות) וגור לביא (סמנכ"ל מוצר)

■ היקף גיוס: חצי מיליון דולר

■ משקיעים: משקיעים פרטיים

■ מספר עובדים: 8

■ מה המודל הכלכלי? בעל האפליקציה משלם על כל משתמש שמתקין - מדולר ועד ל-5 דולר. החברה הישראלית מתחלקת באופן שווה בהכנסות עם בעל האתר.

■ מה משמעות שם החברה? הרעיון הוא לעשות את המשתמשים שמחים ולהביא להם אפליקציות רלוונטיות