ה"טיימס": "חשד שאיראן לא שיגרה את הקוף לחלל"

היומון הלונדוני פרסם היום כי בבדיקת מומחים שהוזמנה מטעמו, עלתה האפשרות שהרפובליקה האסלאמית כלל אינה שיגרה החיה אל מעבר לאטמוספירה, זאת עקב שוני בתמונות שפורסמו לפני ההמראה, לכאורה, ואחריה

היה או לא היה? עיתון ה"טיימס" הלונדוני פרסם היום כי בדיקת מומחים העלתה חשד כי הקוף שנטען על ידי איראן שהמריא לחלל - כלל לא ביצע זאת. ההנחה מתבססת על הבדלים שנמצאו בין התמונות שפורסמו לפני ההמראה - ואחריה.

ביומון הבריטי הנחשב נכתב, כי מומחים מטענו שבחנו את התמונות, עלו על הבדלים משמעותיים בין תמונת הקוף שפורסמה לפני ה"המראה" לחלל, דוגמת שומה המופיעה מעל עינו הימנית. עם זאת, בתמונה שפורסמה אחריה - השומה נעלמה באורח מסתורי.

כעת, סבורים המומחים כי ייתכן והרפובליקה האסלאמית שיקרה לגבי דבר שיגורו של הקוף, או שמא הוא מת במהלך המסע אל החלל, אם אכן התרחש אחד כזה.

איראן: "הצלחנו לשגר קוף חי לחלל"

השבוע דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית IRNA, כי הרפובליקה האסלאמית הצליחה לשגר קוף חי לחלל. אם הידיעה נכונה, מדובר בחדשות מדאיגות, שמשמעותן היא שלטהרן יש כעת יכולת לייצר טילים בליסטיים המגיעים לחלל.

אנשי תכנית החלל האיראנית ניסו מזה תקופה ארוכה לשגר קוף לחלל, לאחר שיגור מוצלח של בובת קוף בשנה שעברה. על פי הדיווחים באיראן, הקוף שוגר לגובה של 120 קילומטרים מכדור הארץ, וחזר בשלום. לא היה אישור ממקורות ביון מערביים להצהרה האיראנית.

האיראנים מסרו כי בכוונתם לשלוח אסטרונאוט לחלל בעתיד הקרוב. המערב מודאג כי הטכנולוגיה ששימשה לבנות את הטיל ששיגר את הקוף לחלל יכולה לשמש גם לבניית טילים בליסטיים לטווח ארוך, שיוכלו לשאת ראשי נפץ גדולים ואפילו ראשי נפץ גרעיניים.