וינשטיין מבקש להתייצב כצד להליך המשמעתי נגד יצחקניא וסובל

זאת על רקע החלטת ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין להעמיד לדין משמעתי את עורכי הדין אמנון יצחקניא ואילן סובל, באי-כוחו של עד המדינה בפרשת הולילנד

פרקליטות המדינה איננה מוותרת במאבקה מול מוסדות האתיקה של לשכת עורכי הדין, כנגד העמדתו לדין משמעתי של עורכי הדין אמנון יצחקניא ואילן סובל, באי-כוחו של עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד.

לאחר שוועדת האתיקה במחוז תל-אביב של לשכת עורכי הדין החליטה לפני כחודש להעמיד את יצחקניא וסובל לדין משמעתי, הודיע בימים האחרונים היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, באמצעות המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, עו"ד אורית סון, כי הוא מבקש להתייצב כצד להליך בבית הדין המשמעתי של הלשכה, לצידם של יצחקניא וסובל. מדובר בהליך תקדימי שככל הידוע לא נעשה בו שימוש בעבר.

ברקע עומדת הודעת ועדת האתיקה מלפני כחודש, במסגרתה הוקצב לפרקליטיו של ש"ד שבוע ימים להפסקת ייצוגו בתביעה האזרחית שהוא מנהל במחוזי בירושלים נגד נאשמים בפרשת הולילנד. זאת, לאחר שהוועדה קבעה כי יצחקניא וסובל מצויים בניגוד עניינים, מכיוון שהם משמשים כעדים בהליך הפלילי בפרשת הולילנד.

לפני כחודשיים פנה ללשכה עו"ד רועי בלכר, מצוות סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הנאשם בפרשת הולילנד, ודיווח כי עורכי הדין יצחקניא וסובל לא צייתו להנחיית ועדת האתיקה בעניין ייצוגו של ש"ד.

"מכוח הסמכות לפי חוק לשכת עורכי הדין", כתבה המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד סון, לבית הדין המשמעתי בלשכה, "מוגשת בזאת הודעה בדבר התייצבות היועץ המשפטי לממשלה, בהליך זה, וזאת באמצעות פרקליט מפרקליטות המדינה. בית הדין הנכבד מתבקש לזמן את בא-כוח היועמ"ש לכל דיון בהליך, לשלוח אליו החלטות, והצדדים מתבקשים להעביר לבא-כוח היועמ"ש כל כתב בית דין שיוגשו לבית הדין". (בד"מ פ/2/13).