רות עופר ונמרוד רינות מכניסים משקיע לחברת פרימיום

יזם הנדל"ן אבי צמח נכנס לגרעין השליטה ■ קבוצת משקיעים בראשות צמח תשקיע 12 מיליון שקל במניות פרימיום, ותעמיד לה הלוואה לצורך הסדר חוב בחברה הבת, סנטרל יורופיאן

ערב הסדר חוב בחברת סנטרל יורופיאן (CEE), מכניסה החברה האם שלה, פרימיום PIH שבשליטת רות עופר ונמרוד רינות, קבוצת משקיעים לגרעין השליטה. המשקיעים, בראשות יזם הנדל"ן אבי צמח, יקבלו מניות בהיקף של כ-43% מהון החברה תמורת 12 מיליון שקל, ובנוסף יעמידו ערבות בנקאית (בדרך של הלוואת בעלים) של 37 מיליון שקל.

מטרת הערבות היא השלמת הסדר חוב בין CEE, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב במזרח אירופה, למחזיקי האג"ח, שלהם היא חייבת 125 מיליון שקל. בעלי השליטה בפרימיום ידוללו לאחר השלמת ההשקעה הצפויה מ-63% לכ-40% מההון. הצדדים התחייבו למנות את צמח לתפקיד ניהולי בכיר בחברה, וכהונתו של נמרוד רינות כיו"ר החברה וכיו"ר CEE תימשך.

העסקה כפופה לתנאים מתלים

מלבד CEE, מחזיקה פרימיום ב-51% מרשת חנויות המחשבים אייבורי. מניית פרימיום נסחרת ברשימת השימור מיולי 2012, לפי שווי מזערי של כ-4 מיליון שקל בלבד. העסקה הנוכחית נעשית לפי שווי חברה של כ-25 מיליון שקל (אחרי הכסף).

בהתאם להסכם העקרונות שנחתם בין הצדדים, בתוך ימים אחדים תופקד ערבות בנקאית של כ-12 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים, ובהם אישור הצעת הסדר חוב על ידי מחזיקי האג"ח של CEE ואישור האסיפה הכללית של פרימיום.

פרימיום, סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר עם הפסד של 45 מיליון שקל, בהמשך להפסד בסכום דומה בשנת 2011. ההפסדים הכבדים יצרו גירעון של 90 מיליון שקל בהון העצמי של החברה, ותזרים מזומנים שלילי בגובה של 16 מיליון שקל.

CEE נתונה במשבר קשה כבר כמה שנים. כל עוד היה בין החיים, תמך יולי עופר בחברה והזרים לקופתה יותר מ-100 מיליון שקל בשנים 2009-2012. מאז מותו של עופר בספטמבר 2011, התמיכה בקבוצה נעצרה.

מחזיקי האג"ח מתכנסים היום

באוגוסט 2012 החברה לא שילמה 46 מיליון שקל בגין קרן וריבית אג"ח, ובאוקטובר הוגשה למחזיקי האג"ח הצעה להסדר, הכולל תספורת של כ-70% על החוב (שבמסגרתו יקבלו 49% ממניות החברה). היום נערכה אסיפת אג"ח של CEE, שבמסגרתה הוצג מתווה משופר להסדר החוב.