גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: למה התחפש עופר נמרודי?

מי הגיעו למסיבת הפורים המוקדמת של "מעגל נשים סביון"? ■ איפה ביקרו כוכבי מכבי ת"א? ■ וגם: מי באו לשמוע את עפרה שטראוס נואמת בכנס של עמותת יסמין?

נשות "מעגל נשים סביון" חגגו אמש (ג') ברוב פאר והדר נשף פורימי ססגוני במיוחד, שבמסגרתו גם גויסו תרומות למען משפחות במצוקה לקראת חג הפסח.

רנדי ורון פלד, נשף פורים של
רנדי ורונן פלד

המשתה נערך במועדון התיאטרון ביפו אשר עוצב כארמון מפואר. בכניסה לארמון קיבלו את האורחים בברכה נשות המעגל, ביניהן: סמדר רינות נמרודי, עפרה רייף, דניאלה רייבנבך, ד"ר ציפי לנדאו, עו"ד מגי הלפרין, יעל ברגר, עו"ד איריס שלמון, רנדי פלד, ורד שוורץ, רונית שרגא, נורית זלצמן, מאיה פרץ, דרורית ניצני, מירית רבינוביץ', נורית ארדן, רוזי שבסה ושרון ברג. החברים שרכשו כרטיסים, נהנו מבר אלכוהול חופשי ויכלו לקיים את מצוות החג ולשתות עד לא ידע.

פנינה רמון, נחום פינברג, נשף פורים של
פנינה רמון ונחום פינברג

צוות הקייטרינג דאג לפנק את האורחים, שרבים מהם הגיעו מחופשים, עם אוכל כיד המלך. בר מתוקים שכל כולו חטאים קטנים עשויים שוקולד הוצב גם הוא בתוך הארמון. הדי.ג'י שהובא במיוחד מאמסטרדם, בירת הטראנס, דאג להקפיץ את החוגגים עד עלות השחר. חגגו והתחפשו: דני ודוריס טוקטלי, פנינה רמון ונחום פינברג, יגאל לנדאו, ישראל וציפי פרל, ד"ר יעל אלמוג ובנצי צילר, עופר ורווית נמרודי, הדר ויוסי ויליגר, אבי ואירמה מיכאלי, לילך סיגן וליגד רוטלוי, רונן פלד, מיכאל ססלר, עמית ברגר ורבים נוספים.

סבן והקוסמים

ראשי ערוץ ZOOM - ערוץ ילדים בבעלות משותפת של קבוצת סבן ישראל בראשות אריה וגיל סבן ואימג'ין מדיה שבבעלות אבי בר - הגיעו אתמול למתחם הסינמה סיטי בגלילות. במקום נערכה הקרנה של הפרק הראשון בסדרת הפנטזיה החדשה של הערוץ "קוסמים נגד חייזרים". סדרה עתירת תקציב של ה-BBC. הסדרה תעלה בקרוב לשידור בערוץ בהוט.

נורית ולי-אב דאבוש, הקרנת הפרק הראשון
נורית ולי-אב דאבוש

במקום נערכה חגיגת טרום פורים שכללה עמדות איפור, בלונים ומופע קסמים. הגיעו במצב רוח טוב: יורם מוקדי סמנכ"ל התוכן והרגולציה בהוט, ורדה סבן, נורית דאבוש עם בתה לי-אב, עו"ד מירי טוכמאייר עם בנה גל, צילי נוה עם הבת יעל, שרון כידון ובתה נעה, הטניסאי אנדי רם עם ילדיו אלון ונויה, דנה אביב עם הבנים רוי ורום, ורד רוזן עם הילדים לי ורום, גלית פרבר עם בתה אופיר ורבים נוספים.

אמנות ודיפלומטיה

לשכת המסחר ישראל-בריטניה, בשיתוף המועצה הבריטית, קיימה אמש במוזיאון תל-אביב קבלת פנים והדרכה פרטית בתערוכת האמן הסקוטי דאגלס גורדון.

ברי גרוסמן, אניטה לבינט, אלן גמל, לשכת המסחר ישראל בריטניה / צילום: פ.ר.ם יח
גרוסמן, לבינט וגמל

החליפו את החליפות בנעליים נוחות: עו"ד אניטה לבינט נשיאת לשכת המסחר ישראל-בריטניה, דליה רבין, עו"ד דורון סטריקובסקי, מירלה גל, ד"ר עדי מתן הנספחת לענייני מדע של השגרירות הבריטית, ד"ר איריס גפן, דן קטריבס ראש האגף הבינלאומי בהתאחדות התעשיינים, ברי גרוסמן הנספח המסחרי בשגרירות הבריטית ועוד. לבינט בירכה את אלן גמל, הקונסול הבריטי החדש, שהיה אורח הכבוד.

שטראוס מקדמת נשים

האירוע השנתי של עמותת יסמין נערך אתמול בבוקר בכפר המכביה. מדובר בארגון השואף לייצג ולקדם נשות עסקים מכל המגזרים בישראל בזירת העסקים הלאומית והבינלאומית. את הכנס פתחה עפרה שטראוס, יו"רית קבוצת שטראוס ונשיאת העמותה. כיראם בלעום, המנהלת את יסמין מזה 6 שנים, הכריזה כי העמותה שהחלה את דרכה במרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי, יוצאת לניהול עצמאי. אורחת הכבוד במפגש היתה אליזבת וסקז, מנכ"לית ומייסדת משותפת של WEConnect International, המשמשת גם כיועצת לענייני נשים של נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, במסגרת הקרן שהקים. בכנס השנה הושם דגש על שרשרת האספקה של הארגון ועל הדרכים לגרום לארגונים גדולים בישראל לקנות מעסקים בבעלות נשים.

אליזבת וסקז, כיראם בלעום, עופרה שטראוס, הכנס השנתי של עמותת
אליזבת וסקז, כיראם בלעום ועפרה שטראוס

נכחו: לילך אשר-טופילסקי, מנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים; ג'וליה זאהר, בעלת טחינת אלארז; סוזאן סוזן, ה"ג.יפית" של המגזר הערבי; אימאן זועבי, מבעלי מלון אל מוטראן בנצרת שזכה בתואר אחד ממלונות הבוטיק הטובים ביותר במזה"ת של האתר trip adviser; מריה אנדרוס, הנספחת המסחרית של ארה"ב ועוד.

רגב ומכבי באים לבקר

עדי רגב, מנכ"ל רשת טויס אר אס בישראל ושחקני קבוצת הכדורסל מכבי אלקטרה תל-אביב, הגיעו אתמול לביקור צבעוני במיוחד בבית החולים דנה בתל-אביב. המבקרים חילקו לילדים המאושפזים במחלקות השונות תחפושות ומשחקים רבים, במטרה לשמח אותם לקראת חג הפורים הקרב ובא.

דריק שארפ, עדי רגב, טויס אר אס ישראל מחלקים מתנות בבית חולים דנה / צילום: אלירן אביטל
דריק שארפ, עדי רגב וילד המאושפז במחלקה עם אמו

בין שחקני מכבי שעשו מצווה ובילו עם הילדים בהפנינג פורימי שנערך במקום: יוגב אוחיון, מורן רוט, דווין סמית', דיוויד לוגן, ניק קיינר-מדלי, ועוזר המאמן דריק שארפ. הילדים נהנו מתשומת הלב והתרגשו בעיקר מנוכחות בובת הרשת ג'פרי, שהפכה לאטרקציה המרכזית במקום, וגברה על שחקני מכבי בדרישה לצילומים.

שיאני המיחזור של רונן

נחמה רונן, יו"רית תאגיד המיחזור אל"ה וחיים זרביב המנכ"ל העניקו אמש את אותות המיחזור לבתי הספר שהיו שיאני מיחזור בקבוקים בישראל. מדובר בפרויקט המתקיים זו השנה התשיעית ובמסגרתו בתי-ספר ברחבי הארץ מחנכים את הילדים לחשיבות המיחזור באמצעות איסוף בקבוקים אשר תמורת מקבלים את דמי הפיקדון.

באירוע, שהתקיים במשרד להגנת הסביבה, בהשתתפות עו"ד אלונה שפר קארו מנכ"לית המשרד, ציינה רונן כי בשנה האחרונה נאספו במסגרת הפרויקט 2.5 מיליון בקבוקים שעליהם קבלו התלמידים 740 אלף שקל שבאמצעותם מימנו רכישת ציוד, מסיבות סיום, טיולים, הפעלות לילדים ואף הקמת ספריות לתלמידים. הזוכים קיבלו גביעים מיוחדים המורכבים מפחיות ממוחזרות.

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין