חידושים בשטח: הסנטה פה של יונדאי והצ'ירוקי של קרייזלר

יונדאי עתידה להציג בז'נבה את ה"גראנד סנטה פה" - גרסה מוגדלת של רכב השטח של החברה ■ הכלי ארוך יותר מ-22 ס"מ מהסנטה פה הרגיל, גבוה ממנו בסנטימטר ומעט רחב יותר ■ קרייזלר הציגה SUV חדש לגמרי, שנושא שם מוכר: צ'ירוקי

היונדאי סנטה פה החדש נחשב עד כה בתור "האח הגדול" של ה-IX35 אבל ביונדאי סבורים שיש מקום ודרישה בשוק לדגם גדול אפילו עוד יותר. לפיכך תציג החברה בז'נבה את ה"גראנד סנטה פה" עם תוספת של מרחב בכל הממדים. הכלי ארוך יותר מ-22 ס"מ מהסנטה פה הרגיל, גבוה ממנו בסנטימטר, מעט רחב יותר ובעיקר ניצב על בסיס גלגלים שהוארך ב-10 סנטימטרים לטובת מרחב הרגליים בכל שלוש שורות המושבים. כאשר כל המושבים פתוחים הוא עדיין מציע מרחב מטען של 607 ליטר.

הוא יוצע בתצורה של 6 או 7 מושבים ועם רמת פאר גבוהה. להנעה באירופה אחראי מנוע ה-2.2 ליטר טורבו-דיזל המוכר של יונדאי עם 197 כ:ס ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. אלינו הוא יגיע ברבעון השלישי של השנה.

ובינתיים, הציגה גם קרייזלר SUV חדש לגמרי, שנושא שם מוכר: צ'ירוקי. הדור החדש של הכלי פותח במשותף עם חברת האם פיאט והוא יוצע עם שלל מנועים, כולל 1.4 ליטר טורבו-בנזין וטורבו-דיזל מתוצרת פיאט ומנועי בנזין אמריקנים עם ארבעה ו-שישה צילינדרים.

הכלי יהיה הראשון שיצויד בתיבה אוטומטית חדשה בת לא פחות מ-9 מהירויות. ההנעה צפויה להיות כפולה עם אופציה להילוך כוח בחלק מהדגמים אם כי הכלי מיועד להיות יותר "רך" מהצ'ירוקי המקומי אם כי עדיין עם יכולות שטח גבוהות יותר מהממוצע. פיאט מתכוונת להשיק באירופה גרסה משלה לכלי. לישראל הוא יגיע לקראת סוף השנה או בתחילת 2014.