לכתבה הקודמתמנכ"לית סליו: "אנחנו במשרד עסוקות בלחשוב כמו גברים" לכתבה הבאה"לא קיים פרויקט שיתעכב ויחכה רק לבואי"

נושאים הקשורים לכתבה

"ללקוח בארץ לא משנה שאני מדבר איתו מג'ונגל בפפואה"

הטיפים של עו"ד אשר חלד לניהול זמן יעיל כוללים שני מרכיבים עיקריים: אנשים וטכנולוגיה ■ "לא משנה היכן אני נמצא, אין מצב בו לא יוכלו להשיג אותי"

27/02/2013, 09:59
שירות גלובס
עו"ד אשר חלד / צילום: אירית חכמון
עו"ד אשר חלד / צילום: אירית חכמון

"יש לי שני כלים ברורים לניהול זמן יעיל", מודה עו"ד אשר חלד, בעל משרד מוביל לדיני עבודה ופנסיה. "הראשון הוא בחירה באנשים נכונים. זה מתחיל במנהלת המשרד ומסתיים בשותפים. ניסיון השנים לימד אותי שאם בוחרים את האנשים הנכונים עבורך, בעיות הניהול נפתרות לבד. כלומר, לא אני זה שצריך להתמודד איתן.

"הכלי השני הוא הטכנולוגיה. מאז ומתמיד הייתי מכור לחדשנות, זמן רב לפני עידן האינטרנט. היו תקופות שהייתי מטייל בעולם עם טלפון לווייני. בפפואה ניו גיני, למשל, טיילתי עם טלפון כזה".

- לפני שהיה טלפון סלולרי.

"היה, אבל זו היתה ההתחלה. למעטים היה מכשיר, ולא בכל מקום היתה תקשורת סלולרית. טיילתי בג'ונגלים ודיברתי באמצעות טלפון לווייני".

- זו לא בעיה לעבוד באמצע חופשה?

"להפך. השעון הפוך, לכן כשהמשפחה הלכה לישון, יכולתי להתיישב לעבוד. ללקוח בארץ, שהיום שלו רק התחיל, לא תמיד היה מושג מאיפה אני מדבר. הוא לא דמיין שאני יושב עכשיו בפפואה. זה גם לא צריך לעניין אותו".

כל יום מתחיל רגוע

היום של עו"ד חלד מתחיל מוקדם מאוד. בחלק מהבקרים הוא יוצא כבר ב-5 לרכיבה על אופניים או נפגש עם חברים לארוחת בוקר. ועדיין, מדובר ביום עבודה רגיל.

"אני מגיע למשרד בדרך-כלל בין 8 בבוקר ל-9. אבל אני לא מעביר בהכרח את כל היום במשרד. אני גם מגיע לדיונים, לפגישות ולבית המשפט. כחובב טכנולוגיה, אני זוכר תקופות בהן הייתי סוחב ארגז במשקל 6 קילו. זה היה המחשב הנייד שלי. לפני 20 שנה ישבתי באוסטרליה וכתבתי בלילה תצהירים".

- אז באמת אין הפרדה בין החיים הפרטיים לעסקיים?

"אני דווקא מנסה להפריד. יש תחרות תמידית בין התחומים, וזה לא פשוט, בעיקר בעבודה כמו שלי. אני נותן שירות ללקוחות. לפעמים עולים על סדר היום דברים שלא יכולים לחכות. בגלל זה, לא משנה היכן אני נמצא - אין מצב בו לא יוכלו להשיג אותי".

פריק של טכנולוגיה אבל הניהול הוא אנושי

את המשרד פתח עו"ד חלד בשנת 1978. היום, בנוסף לעבודת המשרד, הוא גם מרצה ומלמד בהשתלמויות של לשכת עורכי הדין. בין לקוחותיו חברות וועדים בולטים במשק.

- אתה עובד 24 שעות ביממה?

"לשמחתי הודות לאנשים שעובדים אתי, לפעמים אין בי צורך. זה משהו שהצלחתי לבנות עם הזמן. התחלתי לחיות חיים יותר טובים ולטייל, בזכות הצוות שלי. כשהיה לי משרד של שני אנשים, זה היה יותר מסובך. היום יש במשרד קרוב ל-40 אנשים. נשים ליתר דיוק. הן הרוב.

"היום קל לי יותר לעבוד, משום שאני מכור לטכנולוגיה. עם הסמארטפון אפשר לבצע ישיבות עבודה בכל מקום, ומכל מקום, ולהעביר מסמכים לנוכחים תוך כדי. הבעיה היא שאם אתה מנהל את הזמן לא נכון, העבודה משעבדת אותך. צריך לדעת להיזהר".

- מהו מנהל טוב לדעתך?

"מנהל שמבחין בין דחוף לפחות דחוף. הניהול בסופו של דבר הוא אנושי. מנהל צריך לדעת להאציל סמכויות, אבל במקביל הוא חייב להיות נגיש לרגעים בהם הוא נחוץ באמת".

- עם יד על הלב, אתה מסנן שיחות?

"קורה שאני לא עונה לשיחה, אבל השיחה הזו תתקיים מאוחר יותר. המשמעות של לא לענות היא - לא לענות כרגע".

- יש שיחות שעושים רק פנים אל פנים?

"אמנם אני 'פריק' של טכנולוגיה, אבל אני מודה שחלק ניכר מרגעי ההכרעה, רגעים בהם צריך 'לחוש' את האנשים, מוטב שייעשו פנים אל פנים".

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>