מבחן דרכים: לקסוס LS החדשה - מפורסמת בצניעותה

לקסוס LS החדשה מציעה לנוסעיה שלל פינוקים, אבל הידורה כל-כך מופנם עד שאינו חושף את יכולותיה למתבוננים מהצד

קול דממה דקה עמד באוויר. בורג לא צייץ, קפיץ לא חרק, מנוע לא נהם, צמיג לא השמיע קול. 120 קמ"ש. הנוף חלף מבעד לחלונות הכפולים כסרט אילם בהילוך מהיר. אף לא רחש. כאילו נדם העולם. 140 קמ"ש. לראשונה מזה זמן רב שמעתי את אוזניי נאנחות אנחת הקלה: "סוף סוף קצת שקט", הן מלמלו זו לזו.

160 קמ"ש, ועדיין דומייה. שני מנועים דוחפים אותי קדימה. האחד שותה בנזין, השני שורף חשמל. יחד הם מייצרים 445 כוחות סוס ו-52 קג"מ של מומנט. בעזרת הנעה כפולה וגיר רציף הם יודעים להאיץ אותי עד 250 קמ"ש, ול-100 קמ"ש נגיע תוך 6.1 שניות - לא רע בשביל לימוזינה שאורכה מעל חמישה מטרים, ומשקלה מעל 2.25 טון.

גילוי נאות: כל קטעי הנהיגה במהירויות שאסורות בארץ הקודש, בוצעו מחוץ למים הטריטוריאליים, בארצותיהם של ערלים. גם שם זה לעתים אסור, אך כידוע לכל תלמיד חכם, אין זה נאה שיהודי ינהג לפי חוקות הגויים, לא כן?

LEXUS LS-600h - כך נקראת הברייה השתקנית והזריזה הזאת. והקב"ה, ברוב חסדו, סידר לי לכמה שעות את גרסת ה-F-SPORT שלה. זו מעוטרת בכמה עיטורי קרב צנועים וגם בכמה תוספי בריאות מרנינים: חישוקים גדולים יותר, בלמים קשוחים יותר, מרכב נמוך יותר, מיתלים נבונים יותר ודיפרנציאל מוגבל יותר (לידיעת ציבור הקוראים: כאשר בדיפרנציאלים מדובר, "מוגבל" זו מחמאה).

והנה הפתעה: הענקית ההיברידית הזאת לא רק מהירה כברק, אלא גם יודעת להתנהג. היא די מאוזנת, מדויקת, צייתנית ואפילו תיאות לשתף פעולה עם מי שיבקש לחלץ ממנה חדווה ואדרנלין.

באה עם כורסת מסאז'

אך תפארתה של הלקסוס הזאת אינה על יכולותיה הדינמיות הלא מבוטלות, וגם לא על מעלותיה הירקרקות (11 ק"מ לליטר, על-פי נתוני היצרן הגאה). תפארתה האמיתית טמונה באיכות בנייתה, בכמות תפנוקיה, ובצניעותה המופגנת. הביטוי האחרון הוא אכן קצת אוקסימורון, ובכל זאת הוא נכון. על איכות בנייתה כבר דיברנו. הרי סוד השקט המופתי שבו היא מתנהלת, טמון לא מעט באיכות הבנייה. ואשר לריבוי תפנוקיה - מושבי עור מוצלחים, מערכת תאורה פנימית שלא הייתה מביישת אולפן קולנוע, צג 12.3 אינץ' לניווט ולניהול מערכות קול ומיזוג (וגם לבהייה בסרטים כל עוד הרכב אינו בנסיעה). כמעט כל שילוב של כמה אותיות לטיניות, יהווה ראשי תיבות של מערכת אלקטרונית כלשהי המותקנת במכונית.

אך אולי עדיף לחדול מן הפירוט הטרחני הזה ופשוט לתאר נתח קט מן הנסיעה. כאשר המרנו את ה-600 הרגילה ב-L600, זו שהוארכה בעוד כ-20 ס"מ לטובת היושבים מאחור, הופקד ההגה בידי עמיתי ואני השתרעתי לי במושב האחורי הימני. שקעתי בריפוד, מתחתי את רגליי, הפעלתי בהינף אצבע את מערכת הקול האצטדיונית (מארק לווינסון 19 רמקולים וכ-5,000,000 וואט), ושלחתי ידי אל השלט רחוק של מערכת מיזוג האוויר. "קליימט קונסיירג'" היא נקראת כאן באורח קצת מביך. זו מיהרה לבדוק את מזג האוויר בכל אזורי תא הנוסעים, לוודא את הטמפרטורה מחוץ למכונית ולמדוד גם - ובאורח לא פולשני ברוך-השם - את מידת חום גופי(!). הכול בעזרת שלל חיישני אינפרא-אדום. ואז, לאחר איסוף המידע ועיבודו, החליט הקונסיירג' היעיל לאן יזרים אוויר ובאיזו טמפרטורה.

נינוח ומצונן כולי לטמפרטורת החדר, עיינתי בתפריט תוכניות המסאז' שמציעה הכורסה ליושביה, ובחרתי בשיאצו. 1,000 אצבעות מתנפחות - או לפחות כך חשתי - החלו לרחוש במעמקי כורסתי, ופצחו ברה-ארגון נמרץ של עצמותי ושריריי. לא חלפה דקה, ודממת המכונית הדוהרת נקרעה לגזרים מעוצם גניחותיי הנרגשות.

ואז הגענו ליעדנו. איזה טיימינג עלוב. כל-כך רציתי להמשיך ולרבוץ בחיקו של המושב האחורי הזה, אך לא הרשו לי. נאלצתי לנוטשו. אלמלא התביישתי, הייתי משאיר לו טיפ דשן של הכרת תודה.

ב-450-LS "הרגילה", הלא-היברידית, מותקן מנוע בן 4.6 ליטרים, 387 כוחות סוס, ותיבת הילוכים אוטומטית בת 8 הילוכים. 0 ל-100 ב-5.7 שניות, ו-250 הקמ"ש המקובלים. גם ה-450 עושה כל זאת בדממה נינוחה. למרבה הפליאה, כאשר נהגתי בה בישראל, בכל זאת נשמעה במכונית אוושת-מה של רעש רוח. אולי צמיגים שונים, אולי איכותו של הכביש. אך אישית, ומכיוון שבארץ הקודש אירע הדבר, אני נוטה להאמין כי ברוח הקודש מדובר. עייפה מכל הברדק המאובק סביבה, היא פשוט ביקשה לעצמה כמה רגעי רוגע במושביה של לקסוס מפנקת, ולכן לחששה באוזניי את זמירותיה הבוכיות.

אפשר להבין אותה. הלקסוס הזו, כמו עוד כמה מאחיותיה לפלח העילי, היא בועה מושלמת של אסקפיזם מבריא. אף לא שמץ אחד מן הנרגנות החמצמצה של המציאות המקומית מצליח לחדור מבעד לשמשותיה. הלקסוס, כך נראה, יודעת להעניק לבעליה כמעט הכול. יכולת, פינוק, אמינות, נוחיות, אסקפיזם. רק בדבר אחד היא נכשלת כישלון חרוץ: היא לא תצליח לעורר את קינאת השכנים.

צניעותה כל-כך מודגשת, הידורה כל-כך מופנם, עד כי שום אדם לא ימהר אל מלשינון המס החדש כדי לבשר לגובים שמישהו בשכונתו התעשר יותר מדי.

ואם דווקא בניקור עיני הבריות מעוניין בעליה של ה-LS, אל לו לסמוך על מכוניתו. יהא עליו לעשות זאת במו ידיו.

הכותב היה אורח החברה בניס, צרפת

לקסוס
 לקסוס

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו 750

ב-750 אלף שקל מציעה ב.מ.וו את ה-750 שעברה לאחרונה חידוש ומתיחת פנים. במחיר הזה מקבלים מנוע V8 עם 450 כ"ס רציניים, מומנט של 66 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד. החסכנים יכולים "להסתפק" ב-740 שעולה 670 אלף שקל

מרצדס S קלאס 2013

לקראת מאי צפויה מרצדס לחשוף רשמית את ספינת הדגל החדשה. תמונות הריגול מגלות עיצוב שמרני ומכובד, אך מתחתיו מסתתרות שלל טכנולוגיות מהפכניות. מערך הפיקוד, למשל, מבוסס על מסכי HD. דגמי הבסיס צפויים למחיר דומה לזה של ה-S הנוכחית

אאודי A8

744 אלף שקל לפני מיקוח עולה דגם הבסיס של ה-A8 של אאודי עם מנוע 3 ליטרים טורבו, שמייצר 290 כ"ס ודוחף את המכונית מ-0 ל-100 ב-6.1 שניות. למכונית יש הנעה כפולה קבועה מתוחכמת והיא מגיעה עם תא עמוס בגאדג'טים