רוכשים בקבוצה של ענבל אור: התבקשנו להוסיף 20% למחיר

רוכש בפרוייקט "אור על הפארק" בר"ג: "התבקשתי להוסיף כ-20% למחיר הדירה בפרויקט; כולם התבקשו להוסיף 200-300 אלף ש'" ■ ענבל אור: "העלויות קפצו - יש יוקר מחיה ויוקר בנייה. גם לי זה קרה כשקניתי דירה מקבלן לפני שנים"

רוכשי דירות בפרוייקט "אור על הפארק" ברמת-גן קיבלו לאחרונה מכתב מיזמות קבוצת הרכישה, בהובלת ענבל אור, בנוגע להתייקרות הפרויקט.

אחד הרוכשים אמר בראיון ל"תוכנית חסכון" בערוץ 2 אמר כי "התבקשתי להוסיף כ-308 אלף שקל למחיר הדירה, כלומר תוספת של כ-20%". רוכש אחר אמר כי "כולם התבקשו להוסיף 200 אלף עד 300 אלף שקל".

הרוכשים התארגנו ב-2010 אולם הפרוייקט תקוע ובאתר עצמו יש רק בור גדול בקרקע. לאחרונה נחתם הסכם חדש עם קבלן חדש והרוכשים מקווים שהפרוייקט יונע מחדש.

ענבל אור הגיבה לטענות, ואמרה כי "הפנייה לא צריכה להיות אליי אלא לנגיד בנק ישראל ולשר השיכון. יש יוקר מחיה ויוקר בנייה שהתייקרו בשנתיים האחרונות. גם המע"מ התייקר. סטנדרט הבנייה שהקבוצה בחרה הוא מאוד גבוה, וגם אצל קבלנים זה קורה. אבל אצלנו הבנק דורש לראות את כל עלויות המדד עוד באמצע ולא בסוף".

אור הוסיפה כי "הפרוייקט לא תקוע. היה לנו את דניה סיבוס ונציגות הקבוצה החליטה שהיא רוצה לבדוק קבלנים נוספים. בקבוצת רכישה יש המון יתרונות אבל גם חסרונות ולכן אנחנו לא פועלים יותר בקבוצה הזו".

- אבל הרוכשים נאלצים להוסיף מאות אלפי שקלים.

"יוקר המחייה זינק. גם לי זה קרה כשקניתי דירה מקבלן לפני שנים. היום יש לי וטו ואני בוחרת את הקבלן בעצמי".

מקבוצת הרכישה נמסר: "עדכוני מחיר - כמתחייב מהסכמי ההתאגדות של קבוצת הרכישה, נובעים מהשינוי שחל במדדים הרלבנטיים, בתשומות הבנייה במתכונת שעליה החליטה נציגות הדיירים ומהעלייה בשיעור המע"מ. יש לציין כי מאחר והרוב המכריע של העלויות הללו חלו כמובן על כל יוזמות הנדל"ן בישראל, נשאר פרוייקט אור על הפארק אטרקטיבי וזול בכ-15% מפרויקטים שכנים הנבנים על קרקע שנרכשה בתקופה מקבילה.

"גם אם קיימת בין הרוכשים השונים לבין עצמם מחלוקת לגבי החלטות נציגות הדיירים, אנו בטוחים כי עתה, משהסתיימו עבודות החפירה והדיפון באתר ולאחר שנציגות הדיירים השלימה את הליך בחירת החברה המבצעת, יושלם הפרוייקט כבר בחודשים הקרובים, לרווחת כל חברי קבוצת הרכישה".