לאחר הדוחות: גרופון הדיחה את המנכ"ל והמייסד אנדרו מייסון

מייסון כיהן בתפקיד המנכ"ל 4.5 שנים, והוא יפנה את כסאו לטובת יו"ר החברה באופן זמני ועד למציאת מחליף ■ המניה צנחה במסחר בוול סטריט אמש ב-25%, ועלתה 4.2% במסחר המאוחר אחרי ההודעה על ההדחה

יממה לאחר שפירסמה דוח מאכזב לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה, ענקית הקופונים גרופון מדיחה את המנכ"ל ומייסד החברה אנדרו מייסון - כצפוי, אפשר להגיד. מייסון מילא את תפקיד המנכ"ל ב-4.5 השנים האחרונות, והוא יפנה את כסאו לטובת יו"ר החברה אריק לפקופסקי שיכהן באופן זמני עד למציאת מחליף קבוע.

במכתב שכתב מייסון לעובדי גרופון אחרי הדחתו הוא המשיך בקו שאפיין אותו לאורך השנים: "אחרי 4.5 שנים אינטנסיביות בתפקיד המנכ"ל החלטתי שאני רוצה לבלות יותר עם המשפחה שלי.... סתם, אני צוחק - פיטרו אותי היום". מייסון הוסיף: "אם אתם לא מבינים למה פוטרתי - אתם כנראה לא שמתם לב למתרחש".

ההודעה על הפיטורים הגיעה בסיום המסחר אמש בוול סטריט, לאחר שבמהלך המסחר המניה גילחה רבע מהשווי שלה (25%). במסחר המאוחר ולאחר ההודעה המניה הוסיפה 4.2%. אנליסטים בוול סטריט טענו לאחר ההודעה כי הדחתו של מייסון היתה חייבת לבוא כבר הרבה לפני כן.

יום קודם, גרופון דיווחה על מעבר להפסד ברבעון הרביעי של 2012 באופן מפתיע והביקף של סנט בודד למניה, לעומת התחזיות בשוק לרווח של 3 סנט למניה. החברה הפסידה 81.1 מיליון דולר ברבעון. החברה רשמה הכנסות ל-638.3 מיליון דולר, פחות או יותר כמו שרשמה ברבעון המקביל, ולעומת תחזיות לעלייה של 26% שצפו האנליסטים.

החברה צופה כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2013 יהיו בטווח שבין 560 ל-610 מיליון דולר, קיפאון עד עלייה של 9%, ונמוכות ב-10% ממה שצופה השוק.