רווחי כרטיס האשראי שופרסל עלו ב-45% ל-29 מיליון שקל

רשת שופרסל ביטלה את ההנחה שנתנה עד כה למחזיקי הכרטיס על רכישת המותג הפרטי ברשת ■ טוענת: "אנו נותנים הטבה חדשה שמועדפת על הלקוחות"

אם יש עוד למישהו ספק באפיק ההכנסה והרווח של כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים, נדמה כי הנתונים אודות כרטיס האשראי של שופרסל יסירו אותו במהרה.

חברת שופרסל פיננסים, המנהלת את פעילות האשראי החוץ-בנקאי של הרשת, סיימה את שנת 2012 עם רווח של 29 מיליון שקל. מדובר בגידול של 45% ברווח החברה, שעמד בשנת 2011 על 20 מיליון שקל בלבד.

רשת שופרסל הנפיקה כרטיס אשראי חוץ-בנקאי כבר לפני שנים אחדות, ופעילותו הלכה והתרחבה. על-פי נתונים שמסרה הרשת, לשופרסל יש כ-440 אלף מחזיקי כרטיס אשראי של הרשת. הרשת אינה מוכנה למסור כמה מהם פעילים.

שופרסל מחזיקה ב-64% מהפעילות, ששותפים בה גם חברת הדלק פז (20%) ולאומי קארד (16%). מכאן שכרטיס האשראי הניב לרשת רווח של 18.6 מיליון שקל.

במהלך 2012 פרעה שופרסל פיננסים הלוואה בגובה 17 מיליון שקל לרשת שופרסל, וזאת לאחר ששנה קודם לכן היא פרעה הלוואה בגובה 13 מיליון שקל לרשת. שיעור מכירות מוצרי המותג הפרטי של שופרסל ב-2012 עמד על 10.5% מכלל מכירות הקמעונאות, לעומת 10% ב-2011.

עם זאת, נראה על פניו כי בשופרסל שואפים להגדיל עוד יותר את הרווחיות מהפעילות. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה ביטלה שופרסל את ההנחה בגובה 5% שהיא נתנה למחזיקי כרטיס האשראי של הרשת על רכישת כלל מוצרי המותג הפרטי. ההנחה הייתה מנוף להצטרפות לכרטיס האשראי, והיא באה במקביל לעלייה בהיקף מכירות המותג הפרטי ברשת.הטבה נוספת שניתנה למחזיקי כרטיס האשראי היא הנחה קבועה של 5% על 5 פריטים שהלקוח בוחר.

בשופרסל אומרים כי מדובר בהחלפת הטבה אחת בהטבה אחרת, וכי מעתה תעניק הרשת הנחה כפולה (10%) על 5 מוצרים שייבחר כל לקוח, וזאת מתוך רשימה של 100 מוצרי מכולת ופארם. רשימת המוצרים כוללת מוצרי תינוקות, אך אינה כוללת מוצרים טריים כמו למשל בשר, עוף ומוצרי חלב שחלקם לפחות, מהווים מרכיב משמעותי בסל הקנייה. בנוסף, הרשימה כוללת מוצרים רבים של המותג הפרטי שופרסל.

החלפת ההטבה פוגעת במיוחד במחזיקי כרטיס האשראי שגילו נאמנות למותג הפרטי של הרשת.

משופרסל נמסר כי "עם סיום שנת 2012, ולאחר שבוצעו סקרי לקוחות בנוגע לשביעות-רצון ההטבות הניתנות בכרטיס האשראי, הוחלט לצאת בהטבה חדשה של 10% הנחה על 5 פריטים נבחרים שכל לקוח בוחר עבור עצמו כמוצרים הפופולריים ביותר מבחינתו, במקום ההנחה של 5% על המותג הפרטי שהייתה ב-2012. שינוי זה בוצע כדי להיטיב עם מחזיקי כרטיס האשראי שופרסל, ומתוך ההכרה כי יש להציע להם את ההטבות המועדפות עליהם".