ניר גלעד ל"גלובס": התעניינות עצומה במיזם הרכב קורוס

בהשקת המותג בתערוכת ז'נבה אמר גלעד כי ישראל כרגע לא בסדר העדיפויות של הייצוא ■ הערכות בתעשיית הרכב: המיזם עשוי למשוך הצעות רכש מיצרני רכב גדולים

"קיימת התעניינות עצומה במיזם הרכב "קורוס" מצד תעשיית הרכב הבין לאומית". כך אומר לגלובס מנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד לרגל החשיפה הבין לאומית בתערוכת ז'נבה של המכוניות הראשונות במיזם הייצור המשותף לחברה לישראל וליצרנית הרכב הסינית צ'רי.

לדברי גלעד "קיימת התעניינות רבה בפלטפורמת הרכב הייחודית שפיתחה החברה, שמתוכננת מראש לשמש כבסיס למגוון תצורות רכב, כולל כלי רכב עם הנעה היברידית והנעה חשמלית מלאה". עם זאת גלעד סירב להתייחס לשאלה האם החברה לישראל קיבלה הצעות לשותפויות ו/או למכירת חלק מאחזקותיה בפרויקט (51%). מקורות בז'נבה מדווחים כי למתחם התצוגה של קורוס בתערוכה הגיעו מנהלים בכירים מתעשיית הרכב הגרמנית והאמריקנית. בתעשיית הרכב מעריכים כי עם התקדמות המיזם הוא עשוי למשוך הצעות להשקעה מיצרני רכב בין לאומית.

מקורות בחברה לישראל אומרים כי בעקרון השת"פ עם הסינים התבסס על הרעיון לבנות מיזם חדש שלא מוגבל על ידי יצרן רכב ממוסד המגביל את המכירות במערב. לכן כניסה בשלב הזה של גורם רכב ממוסד לחברה עומד בסתירה לרעיון המרכזי של הקמת החברה. בעיקרון בשלב הזה יש התעניינות של תעשיית הרכב הממוסדת בשיתופי פעולה טכניים כגון שיתוף בפלטפורמה ורכיבים נוספים.

לדברי גלעד התרומה הייחודית של החברה לישראל הוא החזון והמודל העסקי הייחודי, שהיא מכניסה לתעשיית הרכב הסינית. "קיימים הרבה שיתופי פעולה בין חברות רכב מערביות לסיניות אבל המערב מנע הזרמת ידע מתקדם לסין. פרויקט קורוס פרץ בפעם הראשונה את המחסום הזה ואפשר העברת ידע". גלעד אומר שהמיזם זוכה לעידוד ולתמיכה של ממשלת סין, שרוצה לקדם את תעשיית הרכב המקומית ולאפשר לה ליישר קו עם המערב.

כיום מפתחת החברה בסין רשת של אולמות תצוגה למכונית שמבוססות על קונספט שיווקי חדש בסין. המטרה היא לשווק את המכונית במחיר, שינוע בין המחיר של כלי רכב מקבילים של פולקסווגן ויונדאי. "הקהל הסיני רואה מכונית, שמתחרה באירופאים באירופה ורואה בה אלטרנטיבה לגיטימית לכלי הרכב האירופאים שנמכרים בסין".

עם זאת, לדברי גלעד ייצוא לישראל לא נמצא כרגע בראש סדר העדיפויות של החברה החדשה מכיוון, שהסינים לא רואים בייצוא כזה אפשרות לקדם את פוטנציאל המותג בשלב הפנייה שלו.

בעת החשיפה הציגה קורוס לראשונה את מערכת הבידור, הניווט והמולטימדיה החדשה של החברה, שממשק ההפעלה שלה פותח עצמאית על ידי החברה. המערכת תהווה בעתיד בסיס לשירותים מבוססי ענן בדומה לערכת המולטימדיה שפיתחה "בטר פלייס" עבור הרכב החשמלי.

עד מרץ אשתקד, השקיעו החברה לישראל ושותפתה הסינית צ'רי כ-624 מיליון דולר במיזם, שאמור להתחיל ייצר מכונית בקצב של כ-150 אלף יחידות בשנה החל מסוף השנה. עם זאת, ההשקעה הכוללת תהיה גדולה הרבה יותר.