גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההמלצות: מפסטיבל הקולנוע ועד שוק האיכרים בנמל ת"א

מה כדאי לעשות בשבוע הקרוב? מבחר סרטים לרגל פסטיבל הקולנוע הצרפתי שחוגג עשור, מופע בכורה של דייויד ברוזה "אותם השמיים", ושוק האיכרים נצבע בוורוד לרגל יום האישה הבינלאומי

קולנוע

פסטיבל הקולנוע הצרפתי

מה: מדי שנה מארחים הסינמטקים את פסטיבל הקולנוע הצרפתי, ובו מקבץ מסרטי השנה החולפת בקולנוע מתוצרת צרפת. השנה חוגג הפסטיבל עשור לקיומו, ובנוסף לסרטים החדשים - יוקרנו סרטיו של הבמאי קלוד מילר, שנפטר לא מכבר.

לפסטיבל יגיעו השנה אורחים רבים, שישתתפו בהקרנות סרטיהם וישוחחו עם הקהל. מתוך הסרטים שבהם מומלץ לצפות: "כמו אריה" שביים סמואל קולארדי, סרט שיהפוך, ככל הנראה, לחביב הקהל בפסטיבל. זהו סיפורו של נער שחולם להפוך לכוכב כדורגל.

יש לו את הכישורים, ואפילו משפחה שתומכת, וכשסוכן שחקנים מופיע ובפיו בשורה כי עתידו של בנם, כלקוח, הוא להיות מובטל בקבוצת צמרת אירופית, המשפחה מגייסת כל סכום שהיא יכולה ומעבירה אותו לסוכן, שמתברר מאוחר יותר כארכי-נוכל. "כאילו לא היה כלום" - סרטם של סטפן ויאר וגרגואר מאן, על פרקליט שמוצא את נפשו נקרעת כשעומד מולו קונפליקט: עליו לעקל את רכושו של מישל, כוכב זמר ששיאו מאחוריו, שירד מנכסיו.

מישל היה הזמר הנערץ עליו, ושיריו היו לו לזיכרון תקופותיו. את הסרט "קפה דה פלור" לא ראינו, כך שלהמליץ על הסרט לא ניתן, אבל את ז'אן מארק, הבמאי שלו, בהחלט ראוי שתכירו.

הוא נועז, סקרן, צעיר, השקפתו הקולנועית היא במרחק שנות אור מהשקפתם של מרבית היוצרים הצרפתיים העכשוויים, שסרטיהם מוכוונים לקהל בורגני ולכאורה אנין טעם. ב"crazy", כמו גם ב"קפה דה פלור", הוא מנסה לבדוק מתי נגמרת האהבה ומתחילה האובססיה, ולהיפך.

מתי, איפה וכמה: בסוף השבוע ועד ה-19 במארס, סינמטקים בתל-אביב, חיפה, ראש פינה, ירושלים וחולון. מחיר: 38 שקל.

קלאסי-קאמרי

אנסמבל סולני תל-אביב

מה: "אנסמבל סולני תל-אביב", הנמנה עם צמרת התזמורות הקאמריות בארץ, מארח בסדרה הנוכחית שלו את הסולנים חן הלוי (קלרינט) ויונתן גוטליבוביץ' (צ'לו).

אלו הם סולנים צעירים ומבריקים, המוכרים היטב מהופעות קודמות. על הקונצרט ינצח ברק טל, מנהלו המוזיקלי של ההרכב.

תוכנית הקונצרט מגוונת ואתגרית. היא תכלול את הסוויטה הלירית לתזמורת מיתרים מאת אלבן ברג, את הקונצ'רטו לקלרינט של מוצרט (שיבוצע בהובלת הסולן, ללא מנצח), את סימפוניה מספר 67 של היידן, ויצירה של המלחין הישראלי ינעם ליף לצ'לו ותזמורת מיתרים.

מתי, איפה וכמה: ראשון (10 בחודש), 20:30, קונסרבטוריון שטריקר תל-אביב. מחיר: 135 שקל.

ג'אז

סיריל איימה

מה: בימים הקרובים תהיה ההזדמנות האחרונה לצפות בסדרת המופעים של זמרת הג'אז הצרפתייה סיריל איימה (Cyrille Aimee) בישראל. איימה נולדה בעיירה קטנה ליד פריז, לאב צרפתי ואם מהרפובליקה הדומיניקאנית.

היא נחשפה מגיל צעיר למוזיקה של דג'נגו ריינהרט, ומאוחר יותר עברה לניו-יורק והחלה להופיע ולהקליט בהצלחה. ניתן להתרשם מקולה המיוחד והופעתה בקטעים מגוונים ביו-טיוב.

בהופעה בארץ יחברו לאיימה ארבעה נגני ג'אז ישראלים מוכרים בסקסופון, פסנתר, בס ותופים. התוכנית תכלול מבחר קטעים מתוך ספר השירים האמריקאי, וכן לחנים מקוריים של איימה עצמה.

מתי, איפה וכמה: שישי (8 בחודש), 21:30, מוזיאון ת"א לאמנות. מחיר: 179 שקל. מוצ"ש (9 בחודש), 21:00. מחיר: 130 שקל.

אופרה

בוריס גודונוב באופרה

מה: האופרה הישראלית תעלה את האופרה האפית "בוריס גודונוב" מאת מודסט מוסורגסקי. האופרה מבוססת על מחזה של אלכסנדר פושקין, ומתארת - לאורך קרוב לארבע שעות - את שלטונו של הצאר העריץ בוריס גודונוב, ואת מאבקו רווי התככים מול האצולה ומול המוני העם. האופרה בניצוחה של המנצחת הקנדית קרי לין וילסון, בין הסולנים בולט במיוחד זמר הבאס הגיאורגי הנפלא פאטה בורצ'ולדזה (Paata Burchuladze), מגדולי זמרי הבאס של זמננו ואורח קבוע באופרה הישראלית. בנוסף אליו יופיעו עשרים סולנים אחרים, וכן התזמורת והמקהלה הקבועות של האופרה הישראלית.

מתי, איפה וכמה: 12 מופעים החל ברביעי (13 בחודש), 19:00,

בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה, שדרות שאול המלך 19 ת"א. מחיר: 428-175 שקל.

אירוע

שוק האיכרים בוורוד

מה: גם ביום האישה הבינלאומי 2013, אסור לשכוח שנשים רבות מצטרפות מדי שנה למעגל החולות בסרטן השד. בעמותת "אחת מתשע" המסייעת לנשים חולות סרטן השד וקרוביהן מאז 1994, פועלים להעלאת המודעות לגילוי מוקדם מציל חיים.

לרגל יום האישה הבינלאומי החל מחר, 8 במארס, תקיים העמותה שיתוף פעולה עם שוק האיכרים בנמל תל אביב, שכל דוכניו ייצבעו בוורוד - הצבע המסמל את המאבק בסרטן השד ברחבי העולם.

הפעילות נועדה להזכיר לנשים את חשיבות השמירה על בריאותן, עם תזונה נכונה, בעזרת מגוון הנחות לקונות בשוק האיכרים באותו יום. העמותה תקיים פעילות הסברתית.

מתי איפה כמה: שישי, 8 בחודש, שוק האיכרים בנמל תל אביב. שישי 07:00-17:00, שבת 09:00-19:00, ב'-ה' 09:00-20:00, הכניסה חינם.

מופע התרמה

אור במגדלור

מי לא היה רוצה לתת אור לבני נוער בסיכון. המוזיקאי רותם בר אור, שמתנדב במרכז 'מגדלור' לנוער במצבי סיכון, אסף סביבו חבורת אמנים, אנשי הפקה ואת צוות מועדון הבארבי בת"א, לערב התרמה.

הערב המיוחד נועד לתמוך במרכז, אותו מפעילים עמותת על"ם בשיתוף עיריית פתח תקווה ותנועת השומר הצעיר.

כדי שהמרכז ימשיך לשמש אלטרנטיבה לחיי הרחוב עבור הנערים, שנהנים בו מפעילויות מגוונות וממפגש עם אנשי חינוך ומטפלים, יעלו ויופיעו ביום שבת בבארבי הזמרים והמוזיקאים דניאלה ספקטור, להקת the Angelcy , עוזי רמירז, גיא ויהל ולולה מארש של יוצאת דה-וויס, יעל שושנה כהן.

מתי כמה איפה: שבת, 9 בחודש, מועדון בארבי, קיבוץ גלויות 52 ת"א, פתיחת דלתות ב-21:30 מחיר כרטיס: 60-70 שקל. 03-5107070 ובאתר misterticket.

פסטיבל

דויד ברוזה ב"ימי פלמנקו"

מה: מופע בכורה של דייויד ברוזה "אותם השמיים", פותח את פסטיבל "ימי הפלמנקו" ה-19 של קרן עדי, במרכז סוזן דלל, ביום חמישי הבא (14.3). בפסטיבל תתקיים הרמת מסך ללהקות צעירות וגולת הכותרת: התחרות המסורתית של קרן עדי, בה מוכתרים הכוכבים של תחום המחול המיוחד הזה בארץ. ברוזה מקיים דיאלוג עם הרקדן חואן דה חואן, נגן הגיטרה נינו חוסלה ונגן כלי הקשה וקאחון אל פירניה. עוד בתוכנית: בוקר פלמנקו ישראלי, חוויית פלמנקו לילדים בשבת, ובערב מופע גלה של הריקודים שעלו לשלב הגמר בתחרות, בשילוב עם המופע של ברוזה.

מתי, איפה, כמה: 14.3-16.3 בשעה 21:30, מרכז סוזן דלל. 170-220 שקל כל הפרטים באתר: keren-adi.org.il.

הצגה

"החברות של אלוהים"

מה: במדינה מודרנית בה נשים מודחות למושב האחורי של האוטובוס וילדות בנות תשע צריכות לחשוש מיריקות על לבושן, קמות לתחייה 3 נשים תנ"כיות ומחליטות לסגור חשבון. בהצגה החדשה של אנסמבל "עישא", "חברות של אלוהים" הדמויות של שרה אימנו, נעמי ופילגש בגבעה מספרות את סיפורן האישי וחושפות את האמת שלהן, שנחבאת בין השורות של סיפורי התנ''ך המוכרים.

התנ"ך, ספר ההיסטוריה העתיק והמפורסם בעולם, הוא גם טקסט מכונן של עולם גברי. הנשים מופיעות לרוב בתפקידי משנה ותפקידיהן מוגדרים: נשואות, פוריות ונאמנות. לכן, שרה העקרה, נעמי האלמנה ופילגש ש"זנתה" רוצות להשמיע את קולן.

איפה, מתי, כמה: היכל התרבות, מודיעין, ו' 8.3, 21:30, מחיר כרטיס: 55 שקל. טל' 08-9737333

תערוכה

225 כרזות על קיר

מה: מוזיקה, עיצוב, מילים, מילים - בסוף הכול מתחבר. סטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר קיבלו משימה לסיכום הקורס "טיפוגרפיה כדימוי" - לעצב לוגו וסדרת כרזות עבור אירועים ומופעים מוסיקליים. ההוראות היו פשוטות: פורמט חצי גיליון (5070X ס"מ) ושימוש באלמנטים טיפוגרפיים בלבד - רק מילים ואותיות, ללא צילום או איור.

הכרזות נאספו לתערוכה בשם "225 כרזות על קיר", והן מציגות את מגוון הפרשנויות של 70 הסטודנטים לאופי ולסגנון האופייני של המוזיקאים וההרכבים השונים. בין האמנים שהופעותיהם מוצגות בכרזות נמצאים אהוד בנאי, אסף אמדורסקי, הג'ירפות, מירי מסיקה, סינדי לאופר, שרית חדד, האחיות פיק, פריטי לייטס וקרן פלס.

מתי איפה כמה: אירוע פתיחה: חמישי, 7 בחודש, בשעה 20:00, גלריה לורבר, רחוב ידע-עם 8, רמת גן. התערוכה תוצג עד ל-3 באפריל. שעות פתיחה: א-ה 10:00-22:00. פתוח לציבור הרחב ללא תשלום.

עוד כתבות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%