המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בעליות שערים למן הפתיחה על רקע הראלי שנרשם בבורסות העולם בימים האחרונים ועל רקע הדיווחים על פריצת דרך במגעים להרכבת ממשלה חדשה בישראל. מדד המעו"ף, נציין, נמצא בשיא של שנה וחצי ומרוחק כ-7.5% משיא כל הזמנים בשער 1,340 נקודות. בזירת המאקרו המקומית צפוי שבוע עמוס יחסית בנתונים שכוללים בין היתר מדד המחירים לצרכן של חודש פברואר ופרסום הפרוטוקולים של דיוני הריבית של בנק ישראל. מחזור המסחר הסתכם בכ-908 מיליון שקל.

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל ביום חמישי בירידות שערים, בזמן שבורסות העולם ננעלו באותו יום בעליות. מדד ת"א 25 ירד ב-0.11% וננעל על רמה של 1,226.89 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל מעריך כי מכיוון שהמדד עדיין מדשדש בתחום ה-1,180-1,240 נקודות קשה לקבוע כיוון, אך לאור ההתפתחויות של השבוע האחרון כנראה שהכיוון הוא כלפי מעלה.

"בפרספקטיבה ארוכת טווח המדד עדיין בתוך שרוול אופקי והאסטרטגיה ארוכת הטווח היא להמתין לפריצה. בשאלת ההימור על כיוון הפריצה, ההימור מתהפך, שוב, לפריצה למעלה", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. חשוב לזכור שכל עוד מדד נע בשרוול אופקי, ה"הימורים" נעשים על פי ניואנסים משתנים בתוך השרוול, ניואנסים שבמקרים רבים מתבררים כרעש", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "לכן, כאסטרטגיה אפשר לנסות להמר עליהם ואז להינות מעוצמת הפריצה, כשתגיע, או להתעלם מהם ולסחור בכיוון הפריצה אחרי שתתרחש. ההימור על פריצה למעלה יתקיים כל עוד תל אביב 25 מעל 1215 נקודות, פלוס מינוס".

מה שעודד את המשקיעים בתל אביב היום היו הדיווחים מסוף השבוע על פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד-ביתינו לבין "יש עתיד". על פי המסתמן, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד צפוי להתמנות לשר האוצר במקום יובל שטייניץ ואילו יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט יסתפק רק בתיק התמ"ת.

"השוק יוכל למחוק את הפערים שנוצרו בתקופת אי הוודאות"

ניר פלג, מנכ"ל ושותף מבית ההשקעות קריפטונייט, מציין כי "דומה היה כי בשבועות האחרונים, שוק המניות המקומי דומה לגומייה ההולכת ונמתחת עוד ועוד ומחכה לשחרורה. בעוד השווקים מעבר לים עולים ועולים ואפילו מעפילים לשיאים חדשים, השוק המקומי נותר בשלו ומתקשה לפתח מגמת עליות. בניסיון למצוא הסברים וסיבות למצב עולים נתונים רבים, כמו חוסר עניין של זרים והמקומיים בשוק או מצב מאקרו כלכלי רע, קושי בהרכבה והעדר ממשלה חדשה, מצב ביטחוני מתוח בצפון ועוד ועד הסברים.

דומה שההסבר המשמעותי יותר, הוא ההסבר הטריוויאלי, המשקיעים לא אוהבים אי ודאות והעדר הנהגה מדינית וכלכלית, מעיבים מאוד על רצון המשקיעים לקנות. למרות שהיה זה צפוי כי המשא ומתן הקואליציוני יארך זמן רב ויגיע לדקה ה-90, עדיין רוצים המשקיעים את הפלומבה על הרכב ההמשלה הבאה".

פלג מוסיף כי "אין הפעם דמות מועדפת על ציבור המשקיעים לתפקיד שר האוצר הבא. הציבור הורגל כבר כי אין ממנים דמות מקצועית כלכלית לתפקיד הנחשף של שר האוצר, בדומה למדינות אחרות. לכן הוודאות היא ערך יקר וחשוב והערכה היא כי לפיד כשר אוצר, יהיה מספיק חכם ונבון לנווט בג'ונגל הכלכלי, בעזרת צוות המומחים והיועצים של משרדו. עכשיו ניתן לדבר גם על סגירה, ולו חלקית, של הפערים שנוצרו בין ביצועי השוק המקומי לאחיו בעולם. נראה כי ככל שנוכל להעריך את ביצועי הממשלה החדשה ואם אלו יהיו משביעי רצון, יוכל השוק למחוק את הפערים שנוצרו בתקופת אי הוודאות".

בזירת המאקרו צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם ביום שישי את מדד המחירים לצרכן של חודש פברואר. מוקדם יותר השבוע תפרסם הלשכה גם מדד אמון הצרכנים לחודש פברואר. בנק ישראל יפרסם ביום שני את הפרוטוקולים של דיוני הריבית לחודש פברואר, שבמהלכן החליט הבנק להותיר את הריבית במשק על כנה ברמה של 1.75%.

נעבור לארצות הברית ולראלי שנרשם שם במהלך הימים האחרונים שהובילו את מדד הדאו-ג'ונס לשבור שיא חדש. הראלי בוול סטריט נתמך במהלך סוף השבוע על ידי נתוני התעסוקה הטובים שפורסמו בארצות הברית והצביעו על יצירת 236 אלף מקומות עבודה חדשים בחודש פברואר מה שהוביל לירידה בשיעור האבטלה ל-7.7% - השיעור הנמוך ביותר מאז שנשיא ארצות הברית ברק אובמה נכנס לתפקיד.

צריך לציין שהחל מהשבוע הקרוב בארצות הברית עוברים לשעון קיץ מה שאומר שהמסחר בוול סטריט ייפתח בשעה 15:30 שעון ישראל ויסתיים בשעה 22:00. גם פרסום נתוני המאקרו שבדרך כלל נעשה בשעה 15:30 שעוננו יוקדם לשעה 14:30.

הפסד למכתשים אגן ברבעון הרביעי

חברת מכתשים אגן הנמצאת בשליטת כור מקבוצת אי.די.בי פרסמה הבוקר את תוצאותיה לשנת 2012. ההכנסות ב-2012 גדלו לסך של כ-2.83 מיליארד דולר, לעומת כ-2.69 מיליארד דולר ב-2011, גידול של 5.3%. הכנסות הרבעון הרביעי של 2012 גדלו לסך של 579.5 מיליון דולר, מסך של 549.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2011, גידול של 5.5%. בשורה התחתונה דיווחה מכתשים אגן כי הרווח הנקי ב-2012 עמד על 122.6 מיליון דולר בהשוואה ל-120.7 מיליון דולר ב-2011. ברבעון הרביעי החברה רשמה הפסד בסך 21.9 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך 26.7 מיליון דולר לרבעון הרביעי של 2011.

גם נכסים ובנין מקבוצת אידיבי פרסמה דוחות הבוקר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי המיוחס לבעלים של 85 מיליון שקל לעומת הפסד של 438 מיליון שקל ב-2011.

מניית מלאנוקס זינקה עקב פער חיובי של כ-4%. מנגד, איזיצ'יפ רשמה ירידות עקב פער שלילי של כ-4.8%.

חברת מנופים פיננסים פרסה היום אזהרת רווח לפיה הפסדיה ב-2012 עשויים להסתכם ביותר מ-100 מיליון שקל וההון העצמי שלה עשוי לקטון מתחת ל-350 מיליון שקל. כתוצאה מכל החברה עשויה להפר את אמות המידה הפיננסיות אליהן היא התחייבה מול הבנקים המלווים שלה.

שותפות הגז דלק קידוחים ואבנר הודיעו ביום שישי כי בכוונתם להשתתף בקידוח האקספלורציה "כריש 1" ששייך לרישיון "אלון C". הקידוח יתחיל בימים הקרובים וימשך כ-3 חודשים. עלות הקידוח מוערכת בכ-90 מיליון דולר.

נובל אנרג'י סיימה את קידוח "לוויתן 4" והגדילה את עתודות הגז במאגר מ-17 טריליון רגל מעוקב (TCF) ל-18 TCF של גז טבעי. בנוסף, הודיעה ענקית הקידוח כי האסדה המשמשת לקידוח המאגר, עוברת לרישיון "כריש" - שם צופה נובל למצוא כ-3 TCF של גז טבעי. נזכיר שגם דלק קידוחים, אבנר ורציו שותפות בקידוחי "לוויתן".

חברת הביומד קמהדע דיווחה הבוקר כי ברבעון הרביעי של 2012 עברה לרווח נקי של כ-3.1 מיליון דולר, בהשוואה לאיזון בשורת הרווח הנקי ברבעון הקודם ולהפסד נקי בשני הרבעונים הראשונים של השנה. הכנסות החברה ברבעון הגיעו לשיא של כ-21.6 מיליון דולר, גידול של 22% בהשוואה להכנסות החברה ברבעון הקודם.

חברת מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוהה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שדרה, דיווחה הבוקר על קבלת הזמנה ראשונה למערכת הרובוטית מסוג Renaissance, מהמפיץ האוסטרלי שלה החברת LifeHelthcare.