לכתבה הקודמתשייט מהאגדות: הצצה להפלגה פסטורלית על נהר הדנובה לכתבה הבאההכל בשביל האדרנלין: טיולי אקסטרים ליעדים הכי מטורפים

מחקר: האם ניפרד בקרוב מהטלוויזיה לטובת הסמארטפון?

אם פעם הכרנו רק שני מסכים שניהלו את שעות הפנאי שלנו, המסך הגדול והמסך הקטן, הרי שהיום המונח "מסך" הוא כבר רחב הרבה יותר, כאשר המסך הפופולרי הוא בעצם די קטן - מסך הסמארטפון שלנו

10/03/2013, 18:08
שירות גלובס
טלוויזיה, רשות השידור / צלם: Zaptik/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
טלוויזיה, רשות השידור / צלם: Zaptik/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

האם קרוב היום בו נוותר על מסך הטלוויזיה לטובת מסך הסמארטפון או הטאבלט? על פי אתר "ביזנס אינסיידר", אנו נמצאים בעיצומה של מגמה. נכון להיום, נראה כי יותר ויותר אנשים עושים שימוש במכשיר הסמארטפון, במקביל לצפייה בטלוויזיה.

אם פעם הכרנו רק שני מסכים שניהלו את שעות הפנאי שלנו, המסך הגדול (הקולנוע) והמסך הקטן (הטלויזיה הבייתית), הרי שהיום המונח "מסך" הוא כבר רחב הרבה יותר, כאשר המסך הפופולרי הוא בעצם די קטן - מסך הסמארטפון והטאבלט.

במקביל, מנסים המסכים החדשים, אותם נהוג לכנות בשפה המקצועית "מסך שני" (Second Screen), להדביק את הקצב, ולהוות תחליף ראוי לתכנים שהיו עד לא מזמן נחלתה הבלעדית של הטלוויזיה. כבר אפשר לראות זאת לדוגמה באפליקציות למחשב, לסמארטפון ולטאבלט, ולכך חשוב להוסיף גם את היתרון העצום הגלום ביכולתם להשתלב ברשתות החברתיות.

מחקר שערכה חברת "BI Intelligence", בדק כיצד אפליקציות שכאלו, רשתות חברתיות ואתרים ייעודיים למכשירים סלולרים, ימשיכו לצבור תאוצה ולגרוף רווחים, הודות לערך המוסף שהם מעניקים לאחראים על התוכן.

העובדות, כך לפי המחקר, מדברות בעד עצמן:

■ כ-85% ממשתמשי הסמארטפון שהשתתפו במחקר, דיווחו כי הם צופים בתכנים דרך המכשיר, לפחות פעם בחודש. יותר מ-60% עושים זאת על בסיס שבועי, ו-39% על בסיס יומי.

■ לא מדובר בפעילות חדשה במיוחד. מדובר במה שניתן לכנות כשדרוג לדרכים בהם נהגנו לצפות בטלויזיה. אם פעם נהגנו לשוחח במטבחון המשרדי על התוכנית ששודרה אמש, היום אנו יוצרים את האינטראקציה הזו בדרך המתקדמת ביותר, היינו, ברשת. לכך יש להוסיף כמובן את העובדה שעשינו את זה עוד בטרם פרץ הסמארטפון לחיינו, דרך מסך המחשב.

■ עבור חברות התוכן והמפרסמים, מדובר בפלטרפורמה יעילה במיוחד, מכיוון שמעבר לתוכן המוכר, מהוות האפליקציות החדשניות, ערוץ יעיל לבחינת השוק.כלומר - כסף.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 
גלריה