"פתרונות אבטחת המידע חייבים להדביק את הקצב מול הטכנולוגיה"

בבנק לאומי נענים לאתגר, ומבקשים לשלב בין אמצעי טכנולגיה מתקדמים לעובדים, עבודה מרחוק באמצעות הסמארטפון, ובין הצורך באבטחת מידע מחמירה במיוחד

14/03/2013, 15:49
שירות גלובס
שלמה פרגמנט / צילום: אסף שילה, ישראל סאן
שלמה פרגמנט / צילום: אסף שילה, ישראל סאן

"האתגר הטכנולוגי מנחה אותנו, לא רק בשירות אותו אנו מציעים ללקוחות, אלא גם בעבודתם השוטפת של עובדי הבנק", מספר שלמה פרגמנט, סגן חטיבת תפעול ומחשוב בבנק לאומי. פרגמנט, וכמוהו משה פירסט, מנהל ענף ניהול ואבטחת נתונים בבנק, נדרשו בשנים האחרונות לתת מענה לצורך הגובר בפתרונות טכנולוגים לייעול השירות, תוך מתן תשומת לב מיוחדת לאתגרי האבטחה.

בנקים, וכמוהם גופים פיננסים נוספים, נדרשים לאמצעי אבטחה נוקשים במיוחד, מה שהציב בעבר מגבלות על האפשרות לעבוד מרחוק, ולהנות מהתפתחויות טכנולוגיות.

"אנחנו תופסים זאת כאתגר", מצהיר פרגמנט. "זו תפיסת העולם שלנו. הטכנולוגיה רצה קדימה ואנחנו אחריה במרוץ".

- כבנק אתם חווים אתגרים שונים מאשר בארגונים אחרים? עבודה מרחוק, למשל?

"הבנק שומר על כספי הלקוחות. זה נכון למערכת הפיננסית כולה. המוצר שאנו מציעים צריך להיות לא רק בטוח, אלא גם מאובטח. ההתמודדות עם אתגרי האבטחה היא כמובן מנת חלקם של ארגונים רבים אחרים, וכולנו שמענו לאחרונה על מספר מקרים של נסיונות להתמודד עימם".

משה פירסט / צילום: אסף שילה, ישראל סאן
משה פירסט/ צילום: אסף שילה, ישראל סאן

"אם לפני כ-10 שנים לא היתה כמעט גישה מרחוק", מזכיר פירסט, "הרי שהיום לעובד יש גישה גם מהמכשיר הסלולרי. כמובן שגם הלקוחות שלנו נהנים מההתפתחויות, כמו למשל באפליקציות שאנחנו מציעים להם".

- ומה על אבטחת מידע? היום יש יותר פתרונות מבעבר?

"חד משמעית, כן", קובע פרגמנט. פריצות דרך מגיעות גם לכך. התחום הזה כמעט תמיד נמצא בפער מסוים אחרי ההתפתחות הטכנולוגית. הפתרון האבטחתי הוא שלב מסוים בתהליך. הוא אולי לא מהיר כמו פריצות הדרך האמיתיות, אבל הוא מהיר וחייב להדביק את הקצב".

"אם נסתכל על ה- BYOD", מוסיף פירסט, "אם פעם היה מקובל שרק מכשיר הבלקברי מתאים, היום אנחנו יודעים שיש אפשרויות אחרות, וזה כבר פורש בפני העובדים את האפשרות לבחור את המכשיר המועדף עליהם".

"מה שחשוב הוא שזה יהיה כמה שיותר בטוח ופתוח", מדגיש פרגמנט. "בסופו של דבר זה 'Win Win Situation'. העובדים יכולים לבחור את המכשיר הנוח, זה שמתאים גם לעולמם הפרטי, ולעשות בו שימוש בעבודה. מהנוחות הזו בסופו של דבר, מרוויחים כולם".

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>