גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"יבוא אישי זעיר": צפו במכונות שעשויות לנחות בקרוב בישראל

אם וכאשר יינתנו הקלות במסלול היבוא באישי של רכב, יצטרפו לרשימת האופציות של הנהג הישראלי כמה וכמה מכוניות מעניינות

היבוא האישי של מכוניות לישראל סיים את 2012 במצב בלתי מזהיר והתחיל את השנה החדשה בקול ענות חלושה; אבל בענף הרכב מעריכים שהתחום יצבור תאוצה בחודשים הקרובים. משרד התחבורה יוצא מגדרו לקדם את התחום, יבואנים אישיים - שלחלקם אין הרבה יותר מאתר אינטרנט או אפילו טלפון נייד - צצים חדשות לבקרים ומציעים את מרכולתם ב"יד 2", ואם שר התחבורה היוצא יהיה גם הנוכחי - וכך מסתמן בשעת כתיבת שורות אלה - אפשר לצפות להקלות נוספות.

המעניינת שבהן היא מתן אפשרות ל"יבואן אישי זעיר" לייבא מלאי של כעשרים מכוניות בשנה, שאותן הוא יוכל למכור מעכשיו לעכשיו, ללא צורך באולם תצוגה או במוסך. יישום התקנה הזאת אינו פשוט מבחינה משפטית, אולם אם היא תתקבל יצטרפו לרשימת האופציות של הלקוח "הרגיל" שלל מכוניות מעניינות, שחלקן מיובאות אך ורק באפיק היבוא האישי. בעלות על מכונית שאינה מיובאת באופן סדיר אינה עניין של מה בכך, ויש שיקולים שצריך לקחת בחשבון. לטובת הלקוחות העתידיים צירפנו כאן מדריכים לכמה מהדגמים המבוקשים ביותר וטיפים שכדאי לקחת בחשבון.

שברולט קאמרו | אפשר בפחות מ-200 אלף שקלים

הקאמרו החדשה של שברולט היא אחד מסיפורי ההצלחה של היבוא האישי. עשרות מכוניות כאלה הגיעו לארץ בשנתיים האחרונות, ואין כמעט סוכנות תיווך שלא מציעה אותן. לא קשה להבין מדוע: למכונית יש נוכחות כביש רצינית והילה יוקרתית, שחורגת הרבה ממחירה לצרכן. רוב הדגמים מציעים ביצועים רציניים, צליל מנוע דומיננטי ואפילו שימושיות יומיומית (במגבלות). כל זה במחיר שמתחיל בארצות הברית בפחות מ-24 אלף דולרים למכונית חדשה.

מנעד המחירים בארץ רחב. דגם בסיסי חדש מהניילון עם מנוע V6 בהספק 320 כוחות סוס, אפשר להזמין בפחות מ-200 אלף שקלים, בשעה שדגם V8 חזק, SS, עם מנוע 6.2 ליטרים ומעל 400 כוחות סוס עולה בסביבות ה-300 אלף שקלים. יש כאלה גם מיד שנייה בארץ, ובעליהן, שמתקשים להפנים את ירידת המחיר המואצת, דורשים לעתים יותר מהמחיר של מכונית חדשה ביבוא מקביל.

למה לשים לב: סקר JD פאואר האמריקאי מדרג את רמת האמינות של הקאמרו כבינונית, אם כי שביעות הרצון הכללית של הלקוחות האמריקאים מהמכונית טובה מאוד ואין דיווחים על בעיות סדרתיות, למעט בעיות של גימור. במכונית עצמה צריך לקחת בחשבון ספסל אחורי די צפוף, חומרי דיפון באיכות שאינה מתקרבת לרכבי פרימיום אירופיים ובעיות של ראות לאחור ולצדדים. צריכת הדלק היא בעיה רצינית, ודגמי ה-6.2 ליטרים יכולים לגמוע בלי מאמץ גם ליטר לשישה קילומטרים.

רוב מכוניות הקאמרו ביבוא האישי מגיעות לארץ עם חבילות אבזור אופציונליות וייחודיות בשווי אלפי דולרים, שמייקרות את התחזוקה. דוגמה: סט חישוקי 21 אינצ'ים עם צמיגים תואמים, שהם אופציית יבוא פופולרית בדגמים החזקים של המכונית, עולים בארצות הברית מעל 5,000 דולרים. סט צמיגים תואם עולה כ-3,000 דולרים וקל מאוד לפוצץ צמיג כזה.

קאדילק אסקלייד | מגדל יוקרה על גלגלים

דגם הקאדילק אסקלייד הוא המקבילה המוטורית של פנטהאוז במגדל יוקרה: ענק, יכול לאכלס משפחה מורחבת, ומשקיף על כוווולם מלמעלה. עם אורך של 5.14 מטרים, עם רוחב של קצת יותר משני מטרים לפני מראות, ועם גובה של כמעט 1.90 מטרים, הוא מבטיח לנוסעים בו לא רק תצפית פנורמית אלא גם הרבה כבוד בחוגים מסוימים.

לא מעט מכוניות כאלה יובאו לישראל בשנים האחרונות, וחלקן כבר מסתובבות בשוק היד השנייה. למכונית יש שבעה מקומות בתצורה התקנית (קיימים גם דגמים עם שמונה מקומות, שני נוסעים לצד הנהג) והיא מצוידת במנועי V8 בהמיים עם 376 כוחות סוס בגרסה העדכנית. המחירים אינם זולים - גם בארצות הברית - אבל המיתון המתמשך מאפשר עדיין לאתר מציאות. מכונית טיפוסית חדשה ליבוא, מודל 2012 עם אבזור עשיר מאוד, אפשר לקנות בארץ בקצת יותר מ-400 אלף שקלים. מכוניות משומשות בנות שלוש-ארבע שנים אפשר לקנות בחצי מזה. באירופה, אגב, אסקלייד מאובזר היטב עולה כמעט 100 אלף אירו לפני מס.

למה לשים לב: למרות הממדים, שורת המושבים השלישית היא אינה המקום הידידותי והמרווח ביותר בעולם לישיבה. נוחות הנסיעה טובה מאוד, אבל יכולות השטח של המכונית מוגבלות, וממילא חלק בלתי מבוטל מהאסקליידים שנוחתים בארץ מגיעים ללא הנעה כפולה - זו נקודה ששווה לבדוק מבעוד מועד, מכיוון שבארצות הברית יש הפרשי מחיר בלתי מבוטלים בין הגרסאות.

כצפוי, צריכת הדלק אסטרונומית. המכונית מדורגת במקום גבוה למדי בסולם האמינות של JD פאואר בארצות הברית, אבל מי שנעול על הז'אנר אך מודאג מסוגיית האמינות ימצא את מבוקשו בדגמים מקבילים, שגם הם מסתובבים כאן, כמו טויוטה סקויה או ניסן ארמדה.

הונדה אקורד קופה | לא זהה לאירופית

גרסת הקופה של האקורד האמריקאית של הונדה משלבת שני אלמנטים נחשקים בקרב הלקוחות בארץ: אמינות יפנית ועיצוב ספורטיבי ועתיר תדמית. הרבה מכוניות כאלה הגיעו ארצה בחמש השנים האחרונות, וחלקן כבר נמצאות בשוק היד השנייה. למרות עיצוב ראש החץ ומנוע בהספק 270 כוחות סוס בדגם ה-V6, זאת לא מכונית ספורטיבית אלא יותר מכונית תדמית רכה ונוחה, שבארצות הברית מיועדת בעיקר לקהל מבוגר.

טווח מחירי ההצעות של מתווכי היבוא האישי נע בין כ-170 אלף שקלים לדגם בן שנה-שנתיים ועד לכ-260 אלף שקלים לדגם 3.5 ליטרים מודל 2013 חדש מהניילון. מצאנו גם כמה הצעות מקומיות למכוניות משומשות בנות שלוש-ארבע שנים, אבל רובן במחירים מקבילים לאלה של מכונית חדשה מיבוא אישי.

למה לשים לב: המושב האחורי אינו מרווח במיוחד והגישה אליו מוגבלת, אם כי תא המטען ידידותי ומרווח. המכונית מדורגת במקום גבוה בסקרי JD פאואר בארצות הברית, וגם המכוניות שצברו הרבה קילומטרים על כבישי הארץ מפגינות אמינות יפנית טיפוסית. צריכת הדלק של מנוע ה-3.5 ליטרים גבוהה מאוד. מנוע ה-2.4 ליטרים חסכוני יותר (וחלש יותר) משמעותית, אבל גם הוא יגרד את העשרה קילומטרים מלמטה. דגם 2013 הוא חדש לגמרי ומבוסס על הדור החדש של האקורד סדאן, מה שהביא לירידת מחיר מואצת במחיר דגמי היצוא.

צריך לקחת בחשבון גם את סוגיית החלפים: למרות השם הזהה, לאקורד האמריקאית יש דמיון מכני נמוך מאוד לגרסה היפנית, מה שאומר שבמקרה של תיקונים מכניים וקוסמטיים, יבוא החלפים עלול להיות עסק ממושך ויקר.

טויוטה היילנדר | חזק אבל צמא

על ההצלחה של הטויוטה היילנדר במסלול היבוא האישי יכולה להעיד העובדה, שגם היבואן הסדיר מתכוון לייבא אותו החל מהשנה. המכונית מכסה שתי נישות שזוכות לביקוש בפלח היבוא האישי: מכוניות פנאי/שטח עתירות תדמית, ומיניוואנים עם שבעה מקומות. על אף שהמכונית מוגדרת בארצות הברית "קומפקט SUV", היא מגודלת בהחלט במונחים אירופיים, ניצבת על בסיס גלגלים רציני ומציעה בשורה השלישית מקומות ישיבה שמתאימים אפילו לילדים אמריקאים שגדלו על דאבל צ'יזבורגר ועל סופר קולה.

רוב המכוניות שמגיעות לארץ מדלגות על אופציית המנוע הבסיסית (2.4 ליטרים, 163 כוחות סוס), היישר לגרסת ה-V6 בנפח 3.5 ליטרים עם 270 כוחות סוס. המחירים מתחילים באזור ה-220 אלף שקלים לדגם בסיסי בן שנה-שנתיים, ומגיעים לעד יותר מ-300 אלף שקלים לדגמים היברידיים. משומשות אפשר למצוא כבר מתחת ל-200 אלף שקלים.

למה לשים לב: האמינות טיפוסית לטויוטה וזוכה לציונים טובים בארצות הברית. מנוע ה-V6 חזק אבל צמא מאוד, והאופציה ההיברידית (211 כוחות סוס) משלבת את שני העולמות: גם חזקה וגם חסכונית יחסית. מנגד, כמו כל המכוניות ההיברידיות שאינן מיובאות ביבוא סדיר, טיפולים שוטפים ותיקון תקלות יכולים להיות בעיה ועילה ל"שחיטה" במוסכים. לא לכל הדגמים שהגיעו ארצה יש הנעה כפולה, וקיים פער גדול בין רמות הגימור השונות - צריך לראות איך הן מגולמות במחיר.

עוד כתבות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

שר הביטחון יואב גלנט ורה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רה"מ אישר: ראש השב"כ ייצא לשיחות בקהיר, ראש המוסד לקטאר

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר